Legutóbb épp a Fujitsu jelentette be, hogy dolgozói szabadon választhatnak, hogy otthonról, a központból, vagy egy kisebb irodából szeretnének-e dolgozni. Nem ők voltak az elsők - és nem is az utolsók - akik ezen irányba nyitottak, hiszen a távmunka számos előnnyel kecsegtet: a munkavállalók elkerülhetik az ingázást a munkahelyre, rugalmasabb napirendet állíthatnak fel, nyugodt, biztonságos körülmények között végezhetik el feladataikat. A munkáltatóknak mindez szintén előnyére válik, hiszen nem csak erőforrásokat takaríthatnak meg, hanem a dolgozók hatékonyságát és a cég iránti elköteleződésüket is könnyedén növelhetik.
Alapvető lépés a sikeres home office-átállás felé a pontosan kiosztott felelősségi körök és házirendek aktualizálása, illetve a kommunikációs alapelvek tisztázása. Fontos azonban tudni, hogy sok vállalkozás azért bukhat el az új munkarend integrálásában, mert a vezetőség már az elején nem a megfelelő munkavégzést támogató megoldást választotta csapata számára.
Hogyan váltsunk a megfelelő eszközökre? Alapvetőnek tűnhet, sok vállalat azonban figyelmen kívül hagyja, hogy felmérje nem csak a vezetőség, de a munkavállalók igényeit is. Ahány cég, annyiféle követelmény merülhet fel különböző munkaterületeken és kérdésekben, épp ezért kulcsfontosságú ezzel kezdeni. A legtöbb irodai dolgozó rendelkezik számítógéppel, vagy a munkáltató biztosít számára notebookot, de a professzionális levelezés, az állandó csevegés, az online adattárolás és a videókonferencia-eszközök valós idejű együttműködése korszerű IT-biztonsági eszközöket kíván meg. Vegyük tehát sorba, hány munkatárs számára szeretnénk biztosítani a home office-t, és mérjük fel a szükségleteiket, a maximális produktivitást és a céges adatok biztonságát szem előtt tartva.
Ebben lehet hatalmas segítség a Digitális távmunka csomagkalkulátor, amely végigkalauzolja az érdeklődőket a lehető legoptimálisabb eszközök kiválasztása során.
Aggódik az üzleti adatok biztonsága miatt? Fontos szem előtt tartani, hogy a cég nem minden alkalmazottjának van arra szüksége, hogy a vállalat minden rendszeréhez hozzáférjen. Sőt biztonsági szempontból nem is javallt minden vállalati erőforráshoz azonos szintű hozzáférést biztosítani távmunka esetén sem. A Fortinet személyre szabható távmunka-megoldásai és bővíthető, automatizált biztonsági és menedzselési eszközei minden vállalat számára lehetővé teszik az üzleti folytonosságot, maximális kiberbiztonság mellett.
Mozgassa ügyvitelét a felhőbe! A távmunka még jobban kihegyezte a figyelmet az elavult, csak lokálisan futtatható ügyviteli rendszerek hátrányaira is. Egy modern vállalatirányítási rendszernek ma már bárhonnan, biztonságosan elérhetőnek kell lennie. A Microsoft Dynamics 365 Business Central havidíjas szolgáltatásként, ráadásul már magyarul is elérhető változata lehetővé teszi, hogy a kkv-k gyorsan, alacsony költségek mellett és a későbbi skálázhatóság biztos tudatában válthassanak át a korábban csak a nagyvállalatok privilégiumaként számon tartott innovatív üzleti rendszerre.
A modern képzések átalakulása. Akár az irodai továbbképzésekről, tanfolyamokról, akár kifejezetten az oktatási intézmények működési formájáról beszélünk, új megoldandó helyzet mutatkozik. Míg a hallgatóság egy része otthonról csatlakozna, lenne igény arra is, hogy kisebb csoportokban a tanteremben valósuljon meg az oktatás. Erre nyújt választ a Newline hibrid távoktatási csomagja, melynek lényege, hogy az interaktív táblával, kamerákkal, okos funkciók széles tárházával és egyéb kiegészítőkkel felszerelt - immár egyben virtuális - tanterem előnyeit a hallgatóság mindkét csoportja kamatoztathatja. A Cambridge-i Egyetem már 2020-2021-ben e formában tartja előadásait, de idehaza is több intézményben folyik az átállás erre a módszerre.
Hogyan finanszírozhatja az eszközöket? A cégek informatikai eszközeinek korszerűsítése meglehetősen komoly erőforrásokat igényelhet. Átalakulóban lévő világunkban azonban már egyszerűen nem kifizetődő lassan megtérülő eszközökbe fektetni pénzünket. Ezen változtatnak az olyan finanszírozási megoldások, melyeknek köszönhetően a kkv-k a tervezett beruházásaikat a teljes költség 10 százalékának megfelelő kezdeti bérleti díjjal meg tudják valósítani 2020-ban.
A HRP Europe Kft. mint IT-disztribútor 150 gyártóval és még több technológiával szolgálja ki az átalakult piaci igényeket. A fenti megoldások után érdeklődő vállalatok tematikus oldalainkon kérhetnek személyre szabott ajánlatot, akár a preferált IT-beszállító megjelölése mellett.