A Meta tulajdonában lévő WhatsApp üzenetküldő platform felhőalapú API-szolgáltatást vezetett be, hogy a vállalkozásoknak módot adjon a WhatsApp gyors elfogadására és az ügyfelekkel való kommunikáció egy másik módjaként való használatára.
"Hetente több mint egymilliárd felhasználó csatlakozik az üzleti fiókokhoz az üzenetküldő szolgáltatásainkban. Segítségért fordulnak hozzájuk, hogy termékeket és szolgáltatásokat találjanak, és hogy a nagy értékű cikkektől kezdve a mindennapi árukig bármit megvásároljanak. És ma ... megnyitjuk a WhatsAppot a WhatsApp Cloud API-val a világ bármilyen méretű vállalkozása előtt" - mondta Mark Zuckerberg, a Meta vezérigazgatója a vállalat Conversations konferenciáján.
Zuckerberg kifejtette, hogy a felhőalapú platformon keresztül bármely vállalkozás vagy fejlesztő képes lesz egyéni műszerfalat építeni a WhatsApp szoftver alapjára, hogy "testre szabhassa a felhasználói élményt és felgyorsítsa az ügyfeleknek nyújtott válaszidőt".
A műszerfalon a vállalkozások betekintést nyerhetnek a WhatsApp-fiókjaikba, az aktuális fióklimitekbe, a legújabb termékhírekbe, valamint hozzáférhetnek a fő fiókeszközökhöz: a betekintésekhez, az üzenetekhez, a sablonokhoz, a telefonszámokhoz és a termékkatalógushoz.
A WhatsApp Cloud API használata a havi első 1000 üzenetig ingyenes, amely lehet üzleti vagy felhasználói kezdeményezésű. Ezt követően a vállalkozások választhatják a skála növelését és szélesebb körű kiterjesztését a fizetős szinteken keresztül, amelyek díjai az ügyfelekkel folytatott napi beszélgetések számától függenek. A költségek egy centtől közel 20 centig terjednek, attól függően, hogy a beszélgetések üzleti vagy felhasználói kezdeményezésűek, és hogy melyik piacon zajlanak.
A vállalat 2017 óta építi üzleti kínálatát, amikor is elindította kísérleti jelleggel a vállalkozásoknak szánt dedikált csevegőalkalmazást. A WhatsApp Business for Android elindítása körülbelül hat hónappal később következett.