A Ferrari, a belsőégésű motorhoz és a motorsporthoz való hozzájárulásáról ismert, mitikus státuszú márka. Egy éve azonban azt közölte a világgal, hogy első elektromos szuperautója 2025-re megérkezik.
Amikor az olasz autógyártó vezérigazgatója ezt bejelentette, még nem közöltek részleteket a készülő járműről. Most az amerikai szabadalmi hivatalnak köszönhetően már többet tudni erről az autóról, mint amennyit a maranellói mérnökök talán szeretnének a nyilvánosság elé tárni.
A szóban forgó szabadalmat 2019 júniusában nyújtották be, de csak néhány napja, 2022. január 26-án tették közzé. Az egyszerűen csak "Elektromos vagy hibrid sportautó" címet viselő dokumentum részletesen bemutatja az autógyártó új elektromos csődörének alaprajzát. A képek egy alacsonyan ülő kétüléses autót mutatnak a klasszikus középmotoros Ferrari elrendezésben, de ahogy azt már sejteni lehetett, középen már nincs motor. Az egész elrendezés némileg hasonlít a Rimac Nevera modellre, de nem teljesen ugyanaz - számolt be a The Drive.
A Ferrari a szabadalmi képeken egy hatalmas, középre szerelt, meg nem határozott kapacitású akkumulátorcsomagot mutat ba. E nagy csomag mellett azonban számos kisebb, a padlóban elhelyezett akkumulátort is tartalmaz, akár három különálló egységet is. Ezek mindegyike, beleértve a nagy középső akkumulátort is, egyfajta segédvázra van szerelve, amely a szóban forgó jármű központi tartójára van felcsavarozva. Ez lehetővé tenné, hogy ugyanazt a rendszert számos különböző szuperautóban használják, és ahogy a szabadalom is utal rá, nem szigorúan egy teljes mértékben elektromos, hanem egy hibrid járműben is.
Egy hibrid elrendezésben azt gondolhatnánk, hogy a nagy, középre szerelt akkumulátorcsomagot motorra cserélnék, a kisebb, padlóra szerelt akkumulátorok pedig maradnának a helyükön. A szabadalom szerint azonban nem ez a helyzet. A hivatalos dokumentum szerint "Bár az [illusztrációkon] nem látható hőmotor, az elhelyezhető az autó elülső részében vagy a hátsó akkumulátorcsomag mögött... így meghatározva egy olyan konfigurációt, amelyben a hátsó akkumulátorcsomag a hőmotor és az autó ülései között helyezkedik el". Azaz a nagy középső csomag marad, ahol van.
Ennek a segédváznak a hátsó része, ahol a nagy akkumulátor háza van, kissé felfelé dől, és a Ferrari szerint ez azért van, hogy "negatív felhajtóerőt" vagy leszorítóerőt termeljen az autó hátsó részén. Ez a terület érdekes módon az akkumulátorok hűtésére is szolgálhat. A szabadalom szerint "előnyös, hogy az a tény, hogy az akkumulátorcsomagok a platformmal párhuzamosan vannak egymásra helyezve, lehetővé teszi az ideális hőcserét a platformmal". Tehát alapvetően a Ferrari úgy látja, hogy ez a terület nem csak a leszorítóerő előállításához szükséges létfontosságú légáramlás része, hanem az akkumulátorok hűtésére is szolgál. A diffúzor strangjai tökéletes struktúrát jelenthetnek az akkumulátorok hőelvezetésére, akár egy hatalmas hűtőborda.
A dokumentációban néhány laza esztétikai értelmezés is látható arról, hogyan nézhet ki ez a jármű, bár ezek általában nem reprezentálják a sorozatgyártású modellt, hacsak az autógyártó kifejezetten nem mondja ki.
Ezt a szabadalmat megelőzően gyakorlatilag semmit sem lehetett tudni a Ferrari első elektromos szuperautójáról. Még mindig nem világos a hajtáslánc teljesítménye vagy az akkumulátorok mérete, de ez a kevés még mindig jobb, mint a semmi - jegyezte meg a The Drive.