A StatCounter Global Stats adatai szerint a Microsoft szempontjából remekül debütált a Bing. Június 4-én ugyanis az Egyesült Államokban és világszerte is sikerült megelőznie egyik riválisát, a Yahoo-t. Miközben a megkérdőjelezhetetlenül domináns Google tortájából is kihasított egy kis szeletet.
Source: StatCounter Global Stats - Search Engine Market Share
A tengerentúli piacon így a Bing 16,28 százalékával messze lekörözte a hirtelen harmadik versenyzővé avanzsált Yahoo-t (10,22 százalék), ami mellett a Google is elszenvedett egy kisebb pofont, mikor részesedése 71, 47 százalékra süllyedt. S habár a Microsoft új csodakeresőjének ereje leginkább csak az Egyesült Államokban és Nagy-Britanniában próbálható ki - a magyar Bing is erősen béta állapotú - , világszinten is érezhető volt a Bing érkezése. A kereső 5,13 százalékra tornázta fel részesedését. Itt is megelőzve a Yahoo-t (5,13 százalék), míg a Google főlénye megkérdőjelezhetetlen maradt (87,62 százalék). Igaz az amerikai kutatóintézet miatt talán nem érdemes messzemenő következtetéseket levonni az államokon kívüli adatokról.
Pünkösdi királyság
A jó eredmény azonban a StatCounter adatai szerint csak pünkösdi királyság volt, s a Bing kezdeti nagy térnyerését csak az újdonság varázsának köszönhette. Június 4-ét követően ugyanis napról-napra vesztett részesedéséből, így gyakorlatilag visszasüllyedt a korábbi Live Search piaci szintjére. Jelenleg a Bing e miatt csupán 4,46 százalékon áll, míg a Yahoo markánsan tarja második helyét (11,36 százalék). Hasonlóan a globális piachoz, ahol az utóbbi 7,34 százaléka igen messzi a Microsoft keresőjének (2,78 százalék).
Source: StatCounter Global Stats - Search Engine Market Share
Ráadásul úgy tűnik, hogy még a keresőpiacon rekord méretűnek számító 100 millió dolláros bevezető kampány sem vált be a redmondi szoftvercégnek, hiszen a Bing részesedése a kampány elindulásával egy időben kezdte meg mélyrepülését.
Összehasonlításképpen a ComScore áprilisi adatai szerint az Egyesült Államokban a Microsoft csupán 8,2 százalékos részesedéssel bírt a keresőpiacon, ami mellett a Yahoo 20,4 százalékot, a Google 64,2 százalékot tudhatott magáénak.
Keresők csatája
Érdekesség még, hogy egy fiatal microsoftos programozó Blind Search oldalán a találatok alapján vakon megtudhatjuk, hogy bizonyos kulcsszavakra a három fent említett kereső közül melyik a legrelevánsabb számukra.
Ám sajnos a játéka nem tetszett a cégeknek. Így már nem lehet tudni, hogy a felhasználók melyik keresőt díjazzák a leginkább. Long Zheng legutóbbi adatai lehetnek csak mérvadóak, amely szerint 3520 szavazat alapján a Google 43 százalékon, a Bing 32 százalékon, míg a Yahoo 25 százalékon állt. vagyis a redmondi szoftvercég keresője ezen a fronton jól teljesített.