Alaposan felpörgött a Microsoft marketing-gépezete a Windows 7 október végi megjelenésének közeledtével. Elkészültek az operációs rendszer első reklámfilmjei, egyre több kedvezményes vásárlást biztosító akciót jelentenek be, sőt a jelek szerint a szokatlan kommunikációs fogásokat sem vetik meg.
A Seattle Post-Intelligencer információi szerint a Microsoft ugyanis október 22-én Windows kávézót tervez nyitni Párizs egyik legforgalmasabb pontján. Az üzlethelyiségben nem meglepő módon presszó és latte kávékat, valamint szendvicseket és egyéb rágcsálnivalókat fognak kínálni, míg a profiljukhoz tartozó szoftverek nem szerepelnek majd az itallapon.
Meleg kávé mellé Windows 7
Elsőként ez furcsának tűnhet, ám az eset nem egyedi. 2004 óta bevett kommunikációs fogás ugyanis az úgynevezett pop-up boltok használata a reklámkampányok során. A recept egyszerű: nyiss egy termékkörödtől lényegesen eltérő üzletet, amit csak rövid ideig működtetsz. Ne reklámozd! Engedd, hogy az szájhagyomány útján terjedjen. A fura kezdeményezést a potenciális vásárlóidnak amúgy is felkelti a figyelmét, akik emiatt pozitív attitűddel fognak viselkedni a terméked iránt.
A pop-up boltok sikere pedig bizonyítja, hogy ez sok esetben működik. Nyitott már ilyen üzlethelyiséget a Chanel, a GAP, a Nike, a Coca-Cola, sőt lokális márkák is egyre inkább élnek e kommunikációs eszközzel. A Windows kávézókkal is hasonló célja van a Microsoftnak, hiszen igaz, hogy nem fogják árusítani a Windows 7-et, ám fogyasztóiknak lehetőségük lesz megismerni az operációs rendszert és egyéb megoldásaikat is.
"Ez egy ideiglenes bolt lesz, ahol a betérők, amíg megisszák a kávéjukat vagy a hűsítő gyümölcs koktéljukat, kipróbálhatják a Windows 7-et, a Windowsos mobiltelefonokat és a Live szolgáltatásait. Reményeink szerint hamarosan több hasonló kávézó is nyílhat" - nyilatkozta a lapnak a Microsoft szóvivője. Az ötletben lehet ráció.
Bing szóda és sör
Ha nagyon eleresztjük a fantáziánkat, akkor akár az sem elképzelhetetlen, hogy a kávézóba betérők a meleg italuk mellé Bing szódát kapjanak. A Seattle Post-Intelligencer tudósítása szerint ugyanis a Microsoft főhadiszállásán a látogatóknak már ezen itallal is kedveskednek, hogy így tegyék népszerűvé a döntés-előkészítő keresőt. Sőt egy tudósításban még egy Bing söröskorsó is megjelent.
Az eset egyébként nem egyedi, mivel a Microsoft előző operáció rendszerének megjelenésekor a cég hűtőiben már megjelentek a Vista szódák. A Windows 7 a hírek szerint nem jut hasonló sorsra, mivel a cég vezetősége elzárkózott a „termékfrissítés" ötlete elől. Talán volt a Vista frissítőjének egy keserű mellékíze...