Az Autodesk érdekes együttműködésbe kezdett a BMW-csoporttal. Az autógyártó konszern felkérésének értelmében a vállalat realisztikus, animált modelleket hoz létre a BMW, a MINI valamint a Rolls-Royce márkájú autók tervadataiból.
Ezen virtuális modellek már azelőtt felhasználhatók a hirdetési anyagokban: televíziós reklámokban, szórólapokon, és a vállalat weboldalán, mielőtt a gépkocsik gyártása kezdetét venné. Az Autodesk Consulting, a Mackevision specialistáival együttműködve, az Autodesk Maya és az Autodesk Showcase animációs és képalkotó szoftverek segítségével hozza létre a digitális prototípusokat.
A tervadatok marketingcélú felhasználása megújíthatja az autóipar reklámozási szokásait a nyomtatott sajtóban, az interneten és a reklámfilmekben egyaránt. A számítógépes szoftverek segítségével a gyártók látványterveket készíthetnek hirdetéseikhez, így költséges prototípusok megépítése nélkül kezdődhet meg a különböző márkákhoz kapcsolódó marketingtevékenység. „A módszer új lehetőségeket nyit a kreativitásban: a hirdetésekben olyan elemek is megjelenhetnek, amelyek a hagyományos fényképészeti eljárásokkal nehezen vagy túl magas költségen lennének kivitelezhetők” – mondta Karim Salabi, az Autodesk vizuális kommunikációval foglalkozó részlegének alelnöke.
A következő három év folyamán az Autodesk és a Mackevision, a BMW-csoport több mint 240 járművének virtuális modelljét készítik el. A vállalatok az Autodesk Creative Bridge szoftver szolgáltatásait használva építik fel azt a vizuális, 3D-s adatokat felhasználó munkafolyamatot a BMW számára, amellyel csökkenteni tudják a kreatív munka költségeit. A Mackevision – a járműadatok számítógépes látványterveinek elkészítésére specializálódott vállalat – dolgozza fel ezt a jelentős mennyiségű adathalmazt, a menedzsmentfeladatokat pedig az Autodesk tanácsadó csoportja látja el.
Virtuális BMW-k, digitális prototípusok
A BMW-csoport több mint 240 jármű fotorealisztikus modelljeinek elkészítésére kérte fel az Autodesk –et.
Hirdetés
Hirdetés