Nem túlzás azt állítani, hogy a május végén indult Bing alaposan felforgatta a korábban stagnáló keresőpiacot. A Powerset technológiájára épülő megoldás ugyanis nem kifejezetten szemből támadt a fő rivális Google-re, hanem döntés-előkészítő motorként új csatamezőt nyitott.
Ennek megfelelően a cél az volt, hogy a rengeteg találat és információ tengerében a gép előtt ülő keresők gyorsan és könnyen megtalálják azokat a linkeket, amelyek leginkább relevánsak a számukra. Így a Bing már a keresés során alkategóriákba rendezi a találatokat attól függően, hogy a felhasználó milyen kulcsszavat gépel be. Ha például egy autómárkára keres, akkor külön szortírozza a kereskedőket, a szervizeket, a képeket, a videókat, és az adott típussal foglalkozó fórumokat, valamint más felhasználók értékelését is.
Az újfajta hozzáállás meghozta gyümölcsét, hiszen a Live Search vergődése után a Bing ha lassan is, de növelni kezdte piaci részesedését. A Microsoft ráadásul mindent megtett, hogy új patronáltját minél hamarabb elterjessze. 100 milliós bevezető reklámkampánnyal indították el a tengerentúlon, és a Yahoo-val kötött megállapodásukkal még egy lökést adtak a csupán pár hónapos keresőjüknek.
Amerika túl messze van
Eddig minden szép lenne, de a fentiekből a hazai felhasználók gyakorlatilag még semmit sem érzékelhettek. Nálunk egy Bing reklám sem jelent meg, a Yahoo-t a hazai társadalom többsége nem is ismeri, s ami talán a legfontosabb: a Bing keresője sem az, amit az Egyesült Államokban élő keresők használhatnak.
A béta állapotú magyar Bing ugyanis gyakorlatilag nem más, mint az átnevezett Live Search, ami miatt még félkésznek sem nagyon lehet nevezni. A tengerentúlon már elérhető újdonságokat pedig nem is érdemes keressük, csak úgy próbálhatjuk ki őket, ha a lokalizációt átállítjuk az Egyesül Államokra.
Még körülbelüli időpont sincs
Beszédes, hogy úgy tűnik a hazai Microsoftnál a Bingnek nincs gazdája. A szoftvercég PR ügynöksége a Közép és kelet-európai kirendeltséghez irányított minket, ahol Milka Privodanova, a cég keresőüzletág- és üzletfejlesztési vezetője sem tudott túl sok jó hírrel szolgálni. "Habár a magyar felhasználók jelenleg is használhatják a Bing keresőjét, nem élvezhetik mindazon funkcióját, amelyet az Egyesült Államokban élők már elérhetnek. Hogy ez mikor változhat azt még nem tudom jelenleg megmondani" - nyilatkozta a PC World kérdésére a Microsoft szakértője.
"Cégünk mélyen érdekelt abban, hogy a Bing globális terméké váljon. Ennek érdekében létrehoztunk egy Kereső Technológia Központot Ázsiában és Európában. Az átállás piacról-piacra fog megtörténi, hogy az adott ország lokalizációja a lehető legnagyobb felhasználói élményt nyújtsa. Amikor úgy érezzük majd, hogy a termék elkészült, akkor eltávolítjuk róla a béta tagot, és elindítjuk a teljes funkcionalitású Binget Magyarországon is" - tette hozzá később Milka Privodanova.