Hirdetés
. Hirdetés

Válság: a nagyok többet költenének

|

Az online reklámköltések terén viszont visszaeséssel számolnak.

Hirdetés

A Microsoft megbízásából készített Goldman Sachs felmérés szerint a válságot leginkább azon cégek nyerhetnek, akik képesek költséghatékony megoldásokat kínálni a vállalkozásoknak. Sok cég ugyanis egyenesen növelni kívánja az IT költségeit, így spórolva a későbbi fenntartáson. Ezek alapján Redmondban is bizakodóan tekinthetnek a jövőbe, hiszen a kutatóintézet által megkérdezett az 1000 legnagyobb vállalat (a Forbes magazin listája szerint) 41 százaléka úgy nyilatkozott: a közeljövőben növelni kívánja a Microsoftnál elköltött informatikai kiadásait, míg csak 23 százalék az, aki e téren is szorítani kíván a nadrágszíjon.

A vállalatok ugyanis a válság miatt érdekelté váltak abban, hogy javítsák a hálózataik hatékonyságát és az arra költött fenntartási költségeiket csökkentsék. Így nem meglepő, hogy több mint 50 százalékuk az SQL Server-t jelölte meg fő prioritásként, miközben a Microsoft virtualizációs technológiájával ellátott Windows Server is népszerű a körükben, amellyel több szervert is kiválthatnak, komoly energia megtakarítást elérve. A kívánságlistán harmadiknak a SharePoint Server-t jelölték meg. Persze ezt a tendenciát a hardvergyártók is meglovagolhatják.

A HP például az következő 12 hónap során mintegy 125 olyan európai vállalattal számol, aki az átköltözés mellett fognak dönteni. Ezt támasztja alá, hogy a cég bejelentése szerint az elmúlt évben 40 európai ügyfél költöztette nagy teljesítményű mainframe kiszolgálóit HP Integrity szerverekre, akik így akár 70 százalékos megtakarítást is elértek az adattárolásban.

 

onlinevas.jpg
 


A Goldman Sachs szerint az IT költések növekedésének hajtómotorjai a fejlődő országok lehetnek, ahol 7 százalékos emelkedéssel számolnak, szemben a fejlett világban történő 5 százalékos visszaeséssel. Ez összességében globálisan egy 1 százalékos növekedést eredményezhet. Az Egyesült Államokban szintén 5 százalékos visszaesést prognosztizáltak, ami elmarad a dot com lufi kipukkanásakor tapasztalt 9 százalékos recessziótól.

Az online reklámköltések terén viszont már Redmondban is visszaeséssel számolnak: 15 százalékos növekedéssel, a korábban várt 25 százalék helyett. Ez nagyjából megegyezik a J.P. Morgan jelentésével, akik idén már másodszorra módosították az előrejelzésüket. A keresőkben megjelenő kulcsszó alapú hirdetéseknél a korábbi 19 pluszról, 13 százalékra, a felület alapú reklámoknál (CPM) 6 százalékra a korábbi 16 százalékról.

"Összességében az online költésekre fordított költségek csökkeni fognak. Az elmúlt két hét során komoly visszaesést tapasztaltunk a globális gazdaságban, amely indokolttá tette a szeptember 4-i becsléseink módosítását. Októberben ugyanis az Egyesült Államok és az Egyesült Királyság mellett Európában és Ázsiában is komoly gondokat okozott a globális válság, aminek a dollár erősödése sem használt" - nyilatkozta Imrem Khan, a J.P. Morgan vezető elemzője. Nick Denton, a Gawker, és a Gizmodo alapítója viszont ennél keményebben fogalmazott: "aki nem készült fel arra, hogy a reklámköltések akár 40 százalékkal is visszaeshetnek, az örült".

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.