Az új, kis- és közepes vállalkozásoknak szánt IP Centrex nevű szolgáltatás igénybevételéhez egy nagysebességű internetkapcsolatra van szükség - a cég maga is kínál ADSL szolgáltatást, melynek révén a vállalkozás teljes hang- és faxforgalma az IP hálózaton bonyolítható, a hagyományos, saját telefonalközpontot üzemeltető megoldásnál lényegesen olcsóbban.
A rendszer alapja az Angliában lévő kapcsolóközpont, amelyen az IP Centrex felhasználói létrehozhatják és maguk konfigurálhatják virtuális alközpontjukat. A rendszer biztosítja a megszokott távközlési szolgáltatásokat (konferenciahívás, telefonkönyv adatbázis, hangpostafiók, fax fogadás elektronikus levélben, IVR menürendszer, stb.) Előnye, hogy a szolgáltatás helyfüggetlen, a világon bárhonnan telefonálhatunk vele, ahol van megfelelő minőségű internetkapcsolat. Ez technológiailag ugyan minden IP telefonnal megoldható, mert a feleket nem a végpont telefonszáma, hanem az IP cím azonosítja, de a szolgáltatók egy része nem teszi "hordozhatóvá" az IP telefont, illetve a helyi hírközlési hatóság csak bizonyos számmezőknél teszi lehetővé a hordozhatóságot.
Új szolgáltató a hazai IP telefonpiacon
IP alapú telefon- és távközlési szolgáltatásokat kínálva jelent meg a magyar piacon az angliai székhelyű 3C PLC hazai leányvállalata.
Hirdetés
Hirdetés