A 3ds Max háromdimenziós modellező, animáló és renderelő program lehetővé teszi a művészek és a tervezők számára, hogy nagy és komplex háromdimenziós modellekkel is megbirkózzanak. Az alkalmazást számos ismert projektekben felhasználták, például a londoni EMI Records székház tervezésekor vagy a Mass Effect videojáték és a Quentin Tarantino által jegyzett Grindhouse mozifilm készítésekor.
A fejlesztők arra törekedtek, hogy az új 3ds Max minden szempontból megfeleljen a megnövekedett (elsősorban technikai) elvárásoknak. A teljesítménynövekedés mellett a modellezők új, átláthatóbb, gyorsabb kezelőfelülettel és eszközökkel dolgozhatnak, az új ellenőrzési lehetőségek pedig a hibák kiszűrésekor nyújtanak segítséget. A 3ds Max minden eddiginél jobban együttműködik más modellező szoftverekkel.
A Maya modellező, animáló és renderelő szoftverrel többek között kiváló vizuális effektusokat is készíthetünk. A többszörös díjnyertes programot széles körben használják a film-, televízió-, videojáték-, design- és tervezőiparban dolgozó szakemberek. A Mayát olyan projektekben hívták segítségül, mint a Pán labirintusa és a Pókember 3 mozifilmek, valamint a Resistance: Fall of Man és a Stranglehold videojátékok.
A fejlesztők nagymértékű teljesítménynövekedést ígérnek, amelynek része az új polygon modellezési technológia. Az új Mayában számos olyan funkció is helyet kapott, amelyet kifejezetten játékfejlesztőknek szánnak. A karaktertervezés és az animáció például nagyságrendekkel egyszerűbb lesz a szoftverben. A 3ds Maxhoz hasonlóan a Maya is kiválóan együttműködik más 3D-s alkalmazásokkal.
Mindkét szoftvert a 2007. augusztus 7-9. között megrendezésre kerülő San Diegó-i SIGGRAPH 2007 rendezvényen mutatják be részletesebben. Az Autodesk Maya 2007 szeptemberében, az Autodesk 3ds Max pedig 2007 októberében kerül a tengerentúli boltokba.