Az európai repülőgépiparban számos célra kis tömegű, nagy teljesítményű hőre keményedő (epoxigyanta-alapú) műanyag kompozitokat használnak. Ezek az anyagok azonban nem olyan hőállóak, mint a fém repülőgép-alkatrészek, ami veszélyeztetheti a biztonságot olyan helyzetekben, amikor szélsőséges hőmérsékletek lépnek fel. A hőre keményedő kompozitok hőkárosodással szembeni viselkedésének javítása érdekében a madridi III. Károly Egyetem HITCOMP programjának kutatócsoportja az új PAEK gyanta alapú hőre lágyuló műanyagok használatát javasolja alternatívaként.
A fejlesztés során bebizonyosodott, hogy a hőre lágyuló alapanyagból készült alkatrészek a hőtani tulajdonságaik szempontjából hatékonyabbak, mint a hőre keményedő kompozitok. Az egyik ismert tulajdonságuk, amely nagyon hasznossá teszi őket, az, hogy újraönthetők, átformálhatók, feldolgozhatók és újrahasznosíthatók, anélkül, hogy a keményedéshez és a szilárduláshoz további folyamatokra lenne szükség.
Ezenkívül sokoldalúbb, olcsóbb és környezetbarátabb anyagok, mint a hagyományos hőre keményedő kompozitok. Hosszabb az élettartamuk is, köszönhetően a nagy rugalmasságuknak (könnyebben újrahasznosíthatók vagy javíthatók), valamint a fáradással (kopással) és korrózióval szembeni ellenállásuknak. Ezeknek az anyagoknak a bevezetése biztonságosabb és könnyebb repülőgépeket jelentene, amelyek kevesebb üzemanyagot fogyasztanak, javítják az energiahatékonyságot és csökkentik a károsanyag-kibocsátást.
Ahhoz, hogy a hőre lágyuló műanyagokból a lehető legtöbbet lehessen kihozni a repülőgépiparban - mivel túlmelegedéskor képesek megolvadni és deformálódni -, meg kell határozni a hő, tűz és mechanikai terhelés hatására tanúsított viselkedésüket. A HITCOMP projekt egy új infravörös (IR) termográfiai technikákat alkalmazó vizsgálati laboratóriumot fejlesztett ki annak érdekében, hogy tűzvizsgálatok során pontos és beavatkozásmentes méréseket lehessen végezni az anyagok tényleges hőmérsékletéről. A végső cél az, hogy virtuális vizsgálatokat végezzenek hőre lágyuló műanyagokon, és összehasonlítsák azok teljesítményét valós alkalmazásokban a hagyományos hőre keményedő kompozitokéval.