Gyakorlatilag minden mobilplatformot letámad a Microsoft, Dynamics CRM szoftverének okostelefonokra optimalizált változatával: Blackberry és Windows Phone 7 mellett iOS és a Google operációs rendszere is képviselteti magát a célszegmensek között. Ugyanakkor, amint arról Craig Dewar, a Dynamics CRM igazgatója tájékoztatta a nyilvánosságot, az egyes változatok funkcionalitása az alapplatform képességeitől függően némileg eltérő lehet. A bejelentés mindazonáltal nem jelent rögtön el is érhető terméket: várhatóan az év második negyedében debütál majd, Redmond szokásos CRM szolgáltatásfrissítési eljárásának keretei között. Ezt követően natív mobilalkalmazással is elláthatók lesznek az ügyfélkezeléssel kapcsolatos feladatok.
Microsoft Dynamics CRM iPaden
Az új mobil CRM tartalmazni fog egy hostolt szerver komponenst, ami az ügyfélkezelés könnyű menedzselhetőségét és biztonságát hivatott szolgálni, beleértve olyan funkciókat, mint az érzékeny adatok eszköztől távolról való törölhetősége. Utóbbi létfontosságú vállalati adatok esetén, hiszen ez akár távol is tarthatja az ipari kémkedés miatt céges telefonra utazó riválisokat azok ellopásától. Emellett a rendszergazdáknak sem kell (feltétlenül) beleőszülniük az alkalmazottak mobilabbá válásába: saját CRM rendszerük testreszabásait, egyéni beállításait anélkül lesznek képesek ebbe a környezetbe átültetni, hogy újra kellene írniuk azokat, fogadkozott Dewar. És még egy fontos jellemző: minden natív alkalmazás képes lesz offline módban is működni, azaz hálózati csatlakozás nélkül is használható lesz, majd ennek helyreálltát követően adatszinkronizálással veszi elejét a különbözővé vált adatbázisok inkonzisztenciájának.
Mindezért cserébe a Microsoft - az Office 365-höz hasonlóan - havidíjas formában számít fel ellentételezést: felhasználónként (maximum három eszközig) havonta 30 dollárt. Ez teljes mértékben felhasználóalapú árazási modell, a hostolt szervereszközökért külön díjat nem kér Redmnond. Mindeközben azonban az e téren komoly versenytársnak számító Salesforce.com saját CRM mobilmegoldásának Lite változatát ingyenesen bocsátja az érdeklődők rendelkezésére - igaz, a teljes értékű előfizetés itt havonta 50 dollárt kóstál.
A hamarosan érkező szolgáltatásfrissítéssel jelenik majd meg az Activity Feeds funkció, amely Twitter- és Facebook-szerű üzenetfolyamot kínál. Ezzel a CRM rendszerben bekövetkezett információváltozások lesznek egyszerűbben nyomon követhetők. Ez a változás mind a telepített, mind az online változatban egyszerre jelenik meg, nem úgy, mint az új BI (üzleti intelligencia) képességek, melyek először csak az előbbiben válnak elérhetővé. Az SQL Sever 2012 Power View vizualizációs technológián alapuló fejlesztés később persze az online verzióban is elérhetővé válik, ám ennek pontos idejéről Dewar nem nyilatkozott.