Több amerikai kutatóintézet felmérése szerint az elmúlt hónapok után októberben ismét tovább tudta növelni piaci részesedését a tengerentúlon a Bing, így elérve a 9,5 százalék feletti értéket. E ponton azonban eltérnek a Hitwise és a ComScore adatai. Ha előbbi pesszimistább értékét fogadjuk el, akkor a Bing 9,52 százalékon áll (szeptemberben 8,96 százalék volt). Ha pedig a ComScore adataiból indulunk ki, akkor a Microsoft keresője 9,9 százalékával már közel van ahhoz, hogy átlépje a kritikus 10 százalékos küszöböt.
A Yahoo biztosan bukik
A ComScore esetén mindez szeptemberhez képest 0,5 százalékpontos növekedésnek felel meg, amelyet a kutatóintézet munkatársai szerint a Google is meglépett, így elérve a 65,5 százalékos, domináns piaci részesedést. Mindezt a Yahoo kárára tették, amely 0,8 százalékpontos csökkenéssel zárta októbert, visszasüllyedve 18 százalékra.
Ha a keresések számát nézzük, akkor még elégedettebbek lehetnek a redmondi szoftvercégnél: az Egyesült Államok felhasználói 1457 milliárd keresést bonyolítottak le a Microsoft keresőiben (Bing 1245, egyéb 212 milliárd), ami 8 százalékos növekedésnek felel meg. A Google mellettük "csak" 5 százalékos növekedést tudott elérni, 13505 milliárd kérést kiszolgálva (kereső 9788, YouTube 3717 milliárd). A Yahoo mellettük e tekintetben is visszaesett: 2663 milliárdra, ami 1 százalékos csökkenésnek felel meg.
Eredményeikkel nagy vonalakban megegyeznek a Hitwise adatai is, hiszen esetükben is nőtt a Google, illetve csökkent a Yahoo részesedése, a különbség csupán a mértéken van. Kutatásuk alapján ugyanis az Egyesült Államokban a Google 0,03 százalékkal tudta növelni részesedését (71,11 százalék), míg a Yahoo a múlt havi 16,38 százalékáról 15,6 százalékra zuhant vissza. Ami szintén drasztikusnak mondható.
Lassan növekszik
Ettől függetlenül mégsem állíthatjuk, hogy a Microsoft elégedett lehet az eredménnyel. A dollármilliós reklámkampány ellenére a teljesen áttervezett kereső ugyanis egy év alatt csupán csak 1-1,5 százalékkal volt képes ellépni a Live Search tavaly ilyenkor mért piaci részesedésétől. Pedig megjelenése után egy rövid időre még 16,28 százalékos értéket is sikerült megcsípnie.
Sőt a Net Applicatons globális adatai alapján a Bing még mindig messze elmarad két vetélytársától. A Google 84,53 százalékon áll, amit a Yahoo követ 6,68 százalékával, a Microsoft keresője pedig csak 3,49 százalékot tudhat magának, éppen hogy megelőzve a Kínában népszerű Baidu-t (3,03 százalék).
Természetesen ezen eredményhez komolyan hozzájárul, hogy a tengerentúlon kívül csak kevés országban fut a Bing teljes verziója. Így Magyarországon is, ahol egyelőre csak béta állapotban érhető el. Az pedig gyakorlatilag nem más, mint az átnevezett Live Search. A tengerentúlon már elérhető újdonságokat pedig nem is érdemes keressük, csak úgy próbálhatjuk ki őket, ha a lokalizációt átállítjuk az Egyesül Államokra.
A Gemius Ranking magyarországi statisztikái szerint az elmúlt hónaphoz képest a Microsoft kereső apró növekedést tudott elérni: az októberben mért 1,77 százalékról 1,79 százalékra nőtt. A Google 90,26 százalékos dominanciája azonban továbbra is megkérdőjelezhetetlen, ami mellett a Bing-et nálunk még a hirstart.hu (4,58 százalék) is megelőzi.