A Symantec szerint 2010-ben a nagyszámú alkalmazás, az adatok archiválása és a katasztrófa utáni rendelkezésre állás jelenti majd a legfőbb kihívást az adattárolásban
A kutatás 2009 novemberében 26 ország 1780 adatközpont-vezetője részvételével készült. Az idén már harmadik éve megjelentetett felmérés rávilágít, hogy a közepes méretű vállalatok (2000 és 9999 közötti alkalmazotti létszám esetén) a kis- és nagyvállalatoknál jóval szívesebben kezdeményeznek, amikor az új technológiák alkalmazására kerül sor. A méretét tekintve közepes méretű vállalkozások átlagosan 11-17 százalékkal szívesebben vetik be az informatikai költségek csökkentésére és a növekvő kihívások hatékonyabb kezelésére a különböző IT megoldásokat, például a cloud-computing-ot, a szerver-virtualizációt vagy éppen a folyamatos, valós idejű biztonsági mentést.
Figyelemreméltó, hogy a közepes méretű szervezetek adatközpontjai nagyobb aktivitást mutatnak és egyre több informatikai vezető - az összes megkérdezett fele- jósolja az adatközpontok jelentős átalakulását illetve az új alkalmazások rohamos elterjedését 2010-ben.
A közepes méretű vállalatok a személyzetre és annak képzésére is nagyobb hangsúlyt fordítanak, mint kisebb illetve nagyobb társaik. Megdöbbentő, hogy a válaszadó cégek felénél a szakemberhiány mekkora problémát jelent. Az alkalmazottak felvételével kapcsolatban a legnagyobb gondot a pénzforrások és a képzett pályázók megtalálása jelenti. A vállalatok hetvenhat százalékánál az idén ugyanannyi vagy több a betöltetlen állás.
Az egyik legnagyobb fejtörést az egyre bonyolultabb kezelhetőség és a szaporodó alkalmazások jelentik. Az összes vállalat egyharmada szerint a túl sok alkalmazás gátolja az alkalmazottak termelékenységét. A megkérdezettek fele találja úgy, hogy nehéz és költséges dolog megfelelni a szolgáltatási szint megállapodásoknak (SLA). A szervezetek 71 százalékánál tervezik az adatok folyamatos növekedése miatt az adatredukáló módszerek, például a deduplikáció bevezetését.
Továbbra is van még mit javítani a katasztrófa utáni helyreállításon legalábbis ez derült ki a tanulmányból. A katasztrófa utáni helyreállítási tervek egyharmada dokumentálatlan, vagy még finomítani kell rajta, esetleg hiányoznak belőlük az olyan fontos informatikai összetevők, mint a cloud-computing, a távoli hozzáférés vagy a virtuális szerverekre vonatkozó konkrét részletek. További probléma, hogy a vállalatok közel egyharmada az elmúlt 12 hónap során nem tesztelte a katasztrófa utáni helyreállítás tervét.
A virtualizálást megelőzve a biztonságot, a mentés és helyreállítást, valamint az adatok állandó védelmét tartják fontosnak 2010-ben a válaszadók. A vállalatok nyolcvanhárom százaléka minősítette a védelmet elsődlegesnek. Hetvenkilenc százalékuk szerint a mentés és a helyreállítás meglehetősen vagy rendkívül fontos, és 76 százalékuk tartja az adatok folyamatos védelmét az egyik prioritásnak.
A virtuális gépek védelme továbbra is nagy figyelmet kap. A cégek 82 százaléka mérlegeli a virtuális technológiák bevezetését 2010-ben. A válaszadók a virtuális gépek lemezképéből történő részlet-helyreállítást tartja a legösszetettebb feladatnak.
Tömérdek adatot tárolnak a közepes cégek
Az adatközpontok forgalmának jelentős részét közepes méretű vállalatok adják. Archiválás, cloud és biztonság ezek az idei év slágertémái.
Hirdetés
Hirdetés