Hirdetés
. Hirdetés

Több tízezren használják a közösségi autózást

|

Az Oszkár Telekocsi adatai szerint egy év alatt háromszorosára nőtt a felhasználók száma.

Hirdetés

Nem is meglepő, hiszen így utazni akár feleannyiba is kerülhet, mint busszal vagy vonattal. Az igazán kedvelt úti célok között ráadásul nemcsak magyar helyek, például a Balaton-part szerepel, de Németországba, Horvátországba és Erdélybe is egyre többen így utaznak. Mára igazi társadalmi érték lett ez az utazási mód.

Hirdetés

Egyetlen év alatt háromszorosára nőtt a telekocsival utazók száma, és ez a szám idén még tovább növekszik – derült ki egy nemrég készített kutatásból, amelyet az egyik legnagyobb magyar szolgáltató, az Oszkár TeleKocsi végzett. „Míg 2012. június-augusztusában 8784, addig tavaly ugyanebben az időszakban már 26377 fuvar volt, idén júniusban pedig már annyian utaztak telekocsival, mint tavaly nyáron összességében” – mondta Gyürüs Máté, az Oszkár Telekocsi egyik alapítója.

Noha egyre többen hallanak a telekocsizásról, még mindig nem mindenki ismeri ezt az utazási formát. Ennek lényege, hogy az internet segítségével a sofőrök és az utasok egymásra találnak. Ha például valaki utazik Szombathelyre, meghirdeti a fuvart, és mások, akik szintén oda tartanak, társulhatnak hozzá. Ezért cserébe a legtöbbször a vezető hozzájárulást kér a benzinpénzhez.

Miért éri meg mindez? Mert jóval olcsóbban lehet így utazni, mint busszal vagy vonattal. „Átlagosan 11-13 forintos költséggel lehet számolni kilométerenként. Mindez a gyakorlatban azt jelenti, hogy Oszkárral egy Budapest – Debrecen út 2500-, egy Budapest – Szeged utazás 2000 forintba kerül. Ez felnőtt, teljes árú jegyekkel számolva nagyjából a felét jelenti a vonatos utazásnak” – mondta Gyürüs Máté.

 

Ezek után nem is meglepő, hogy főleg azok választják ezt az utazási formát, akik számára a tanulói kedvezmények már nem elérhetők. Ahogy az alapító fogalmazott: „noha az átlagéletkor nem magas – 31 év az utasok, 36 a sofőrök átlaga – az látszik, hogy a telekocsizás nem csak a fiatalok hóbortja, hanem társadalmi érték.”

A legkedveltebb úti céloknál azonban már érhet meglepetés minket. Bár az Oszkár adatai szerint nyáron megugranak az olyan klasszikus úti célok, mint a Balaton-parti települések, mégsem ezek az igazán kedvelt célok. Gyürüs Máté szerint ilyenkor ugyanis a külföldi – Németországba, Horvátországba, Erdélybe tett – túrák száma nő meg igazán. Az alapító hozzátette: noha ilyenkor nőnek a költségek, például az autópálya díjak miatt, ám még így is jobban járhatnak a telekocsizók.

Persze sokan aggódhatnak attól is, hogy rossz, megbízhatatlan sofőrt vagy autót fognak ki. Félni azonban úgy tűnik ettől sem kell, hiszen Gyürüs szerint a sofőrök kevesebb, mint 1%-ára van panasz. Ráadásul az értékelési rendszernek köszönhetően a „renitens” sofőröket hamar kivet magából az utazni vágyó közönség.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.