A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a versenytörvény alapján ágazati vizsgálatot indított az elektronikus média frekventált szereplői ellen. Az akció meghatározóan befolyásolhatja a közeljövő médiapiacát és közvetve védi a fogyasztók érdekeit a kábel-, földfelszíni- és digitális műsorszórás- és továbbítás piacán.
A vizsgálat nem feljelentés alapján indult, a GVH csupán feltérképezi a televíziós műsorszolgáltatás, -kereskedelem, -továbbítás, valamint a televíziós hirdetés piacát. A sport-és filmjogok gyakorlatára is kiterjed a vizsgálódás, mely az érintett piaci szereplőkkel szorosan együttműködve zajlik majd.
A GVH az említett piacokon olyan körülményeket azonosított, amelyek arra utalhatnak, hogy a szükségtelen korlátozásoktól mentes piacralépés feltételei nem adottak, a médiapiaci verseny és a digitalizáció fogyasztói jólétet növelő sokszereplős, változatos médiakínálatot biztosító hatása esetleg nem érvényesül.
Aránytalan reklámpiaci részesedések - a cikk folytatása >>