A Bloomberg és a The Wall Street Journal azt írja, hogy az Amazon mérnökei ázsiai alkatrész-beszállítók szakembereivel közösen, nagy erőkkel tesztelik a cég első saját gyártású okostelefonját. A hírek szerint a rég várt „Amazon-mobil” már a karácsonyi szezonban kapható lesz.
A Journalnak nyilatkozó források szerint az online kiskereskedelmi hálózat okostelefonja négy vagy öthüvelykes érintőképernyőt kaphat; felhasználói az Amazon online áruházai mellett más, elsősorban zenei és videótartalmakat forgalmazó internetes kereskedések és „kölcsönkönyvtárak” kínálatából is válogathatnak majd.
A nagy kérdés az, hogy a vállalat képes lesz-e a tabletszegmens után a smartphone-piacon is megvetni a lábát. Az Amazon a Kindle Fire termékek sikerének köszönhetően, jelenleg az ötven százalékos részesedéssel rendelkező Apple és a tíz százalékos szeletet birtokló Samsung mögött a maga öt százalékával a harmadik legnagyobb táblagép-gyártónak számít.
Milyen volt csörrenése...
A szakemberek szerint nem lehetetlen, hogy az Amazon az egyéni felhasználók mellett az üzleti felhasználókat is célba szeretné venni az új okostelefonnal. A BYOD-trend két vezető erejét – a domináns Androidot és a messze legnépszerűbb iPhone-t – persze egyelőre hiába próbálnák befogni, de a jelenlegi harmadik helyezett, az egyre nagyobb córeszben vergődő kanadai Research in Motion (RIM) helyére akár eséllyel is pályázhat a cég. Annál is inkább, mivel a másik valószínű jelentkező, a finn Nokia a RIM-hez hasonlóan maga is komoly gondokkal küszködik.
A piaci helyzetet elemezve nagyon úgy fest, hogy az Amazon kristálygömb-operátorai előre látták a RIM és a Nokia egyre elkerülhetetlenebbnek tűnő bukását; csendben figyelik a kimúlásukat, és a megfelelő pillanatban hűlő helyükbe lépnek majd.
Felhők szélén lógázzák
Persze, ott van még a Microsoft. Igaz ugyan, hogy a redmondiak jelenleg csak az okostelefon-piac négy százalékát tartják a markukban, de több mint valószínű, hogy a RIM esetleges csődjét követően ők is megpróbálják majd megcsípni a piaci dobogó megtisztelő harmadik fokát. Ezzel pedig komoly nehézségeket okozhatnak Amazonéknak.
A Kindle-gyártó ennek ellenére jó eséllyel szállhat sorompóba azért a bizonyos „harmadik helyért”. Felhőszolgáltatásai rendkívül népszerűek a vállalatok körében – így ha fejlett infrastrukturális hátterüket kihasználva képesek lesznek egy jól működő mobil-ökoszisztémát felépíteni, az üzleti felhasználók számára is vonzóvá tehetik a termékeiket.
Két legyet üthetnek egy csapásra: egy kellőképp „okos”, olcsó, de jó svádájú készülékkel a consumer, míg az Elastic Cloudra épülő mobil üzleti szolgáltatásaikkal a vállalati piacon is sikerrel debütálhatnak.