Ma tartotta huszadik születésnapját ünneplő, értékelő és jövőbe tekintő sajtótájékoztatóját a két magyar magánszemély által 1992-ben alapított TC&C Kft. A hazai tulajdonban levő cég a telekommunikációs, call centeres piacon tört utat magának CARIN nevű megoldásával, mely egységes kommunikáció-rögzítést kínál ügyfeleinek. Az olyan sikeres hazai startupok, mint a LogMeIn vagy a Prezi, nyomdokain haladva a TC&C - hazai vállalatként egyedül - a Cisco minősített partnere és ezzel közvetlen beszállítója lett, számolt be Dr. Juhász Csaba, a TC&C ügyvezető igazgatója cége sikeréről.
Noha a vállalat termékei egyre ismertebbek - 5 földrész 50 országában forgalmazzák már, közvetett értékesítési modellben -, itthon mégsincs olyan felhasználó, ahol a Cisco Telepresence megoldásával együttesen alkalmaznák. A 20 főt foglalkoztató TC&C az igazgató elmondása szerint tavaly hazánkban 200-300 millió forintos árbevételt ér el, a külföldi árbevétel azonban még ennél is nagyobb, nagyságrendileg 2-3 millió dollár lett.
Ehhez természetesen nagyon fontos a bizalom. A vállalat tőkéje ebben illetve a folyamatos fejlesztésekben rejlik; ennek következtében például a titkosított kommunikációt is képesek rögzíteni, mivel az információra kényes vállalatok - szerte Oroszországból, az arab világból, Dél-Amerikából - rá merik bízni a TC&C-re ezeknek az információknak a feldolgozását.
A CARIN nem csak vezetékes, hanem mobil kommunikációt is tud kezelni, a nagy mobilrögzítő megoldásokkal integráltan. Az új platformokat a cég egyébként intenzíven használja, amit jól jelez, hogy egyrészt az idei évben már csak virtualizáltan került bevezetésre rendszere, másrészt pedig a vállalat számítási felhőkkel való „barátsága”. Ezt a lehetőséget demonstrációs és fejlesztési platformként egyaránt használja, így az ügyfélnek nyújtandó szolgáltatás bemutatásához különösebb hardvertelepítés nem szükséges.
A CARIN-on túl a TC&C több egyéb szolgáltatást is kínál, például a CCinfo-t, ami a kontakt centerek teljesítményméréséhez használható, a CIScomm-ot, ami képes kapcsolatot teremteni az SAP CRM-ekkel, illetve a CASpro díjszámlálót. Amint már említettük, a Cisco egyesített kommunikációs (UC) megoldásaival kompatibilis, illetve szintén a cég nevéhez köthető az IP Trade üzletkötői kommunikációs rendszer kifejlesztése, mely a pénzügyi kommunikációt hivatott kiszolgálni.