Miközben 2013-ban 15 százalékkal csökkent a felsőoktatásba jelentkezők száma, a Műegyetem Villamosmérnöki és Informatikai Karán (BME VIK) ennél kisebb mértékű volt a visszaesés. A BME VIK számára az is jó eredmény, hogy a felvételi pontszámok változatlanok maradtak. Természetesen a külső kapcsolatok ápolása továbbra is kiemelt feladat a karon. Ebbe a koncepcióba illeszkedik a középiskolákkal való együttműködés, illetve a természettudomány, a műszaki tudományok és az informatika területén kiemelkedő teljesítményt nyújtó középiskolai tanárok és középiskolák elismerése. A BME Pro Progressio Alapítványa idén 10 tanárt és 13 iskolát díjazott, összesen 6 millió forinttal, az innovatív gondolkodást elősegítő tehetséggondozó tevékenységéért.
Az alapítvány az elmúlt 5 évben több mint 50 középiskolai tanárt részesített fejenként 300 ezer forintos ösztöndíjban. Az elismerésben olyanok részesültek, akiknek a tanítványai kiemelten magas számban tettek emelt szintű érettségit matematikából, fizikából vagy informatikából, illetve eredményesen szerepeltek tanulmányi és innovációs versenyeken. A tanárokon kívül 5 év alatt közel 70 középiskola kapott összesen több mint 20 millió forint támogatást versenyek, bemutatók és egyéb szakmai események szervezéséhez.
A díjátadáskor Jobbágy Ákos, a BME rektorhelyettese kiemelte: a Műegyetemre könnyebb bekerülni, mint ott bent maradni. A siker egyik kulcstényezője, hogy a középiskolások emelt szinten érettségizzenek matematikából és fizikából. Hasonlóképpen fontos az önálló tanulás, a csoportmunkára való képesség, valamint a nyelvtudás.
Tevesz Gábor, a BME VIK dékánhelyettese rámutatott: az új felsőoktatási törvény sok elsőéves hallgatót nem igazán pozitívan érintett. A törvény szerint ugyanis, ha valaki tanulmányaiban nem éri el az egyetemi tanterv által előírt haladási sebesség felét, akkor nem jogosult az állami finanszírozásra, és csak önköltséges formában folytathatja tanulmányait. Nagyon fontos tehát, hogy már a középiskolában tudatosan készüljenek a diákok az egyetemre.