Azt már megszokhattuk, hogy az internetes böngészőkben, korábban pedig a televíziókban, videomagnókban széles körben alkalmazzák a szülői felügyelet funkciót. Ennek célja nem csak a kényes tartalmak kiszűrése, de "inkább tanuljon az a büdös kölyök". Mi több, olyan otthoni internetes átjárót is láttunk már, ahol időzíteni lehetett, hogy mikor engedje ki a hálózaton lévő egyes gépeket az internetre - gyaníthatóan az előbb már említett okból. A Ford a régi ötletet most a személyautókba viszi át.
Már az alsó-középkategóriás autókban sem megy csodaszámba, hogy a járműhöz kapott különböző kulcsok tárolnak a vezetőre jellemző beállításokat. Mondjuk azt, hogy elindulás után, bizonyos sebességet elérve lezárja-e a rendszer automatikusan a központi zárat. Ezt a képességet használja fel a Ford MyKey rendszere is, mely a 2009-es modellévben debütál majd a cég tengerentúli Focus modelljeiben, és azt tervezik, hogy alapáras extra lesz a Ford Motor Company teljes - Ford, Lincoln, Mercury - személyautó-palettájában is.
A MyKey lehetővé teszi a szülőknek, hogy beleszóljanak, mit tehetnek meg a jogosítvánnyal rendelkező csemeték az autóban, és mit nem. A rendszer eleve 80 mérföld per órás sebességben (kb. 130 km/h) maximálja a jármű sebességét, de arra is lehetőséget ad, hogy 45, 55 vagy 65 mérföld per órás sebességnél figyelmeztető hang szólaljon meg (a jól ismert, idegesítő gong, mely az égve hagyott lámpára vagy a be nem kapcsolt övre is figyelmeztet) a műszerfal multifunkciós kijelzőjén megjelenő felirat társaságában. Azért ezeket a sebességértékeket választották, mert az Egyesült Államokban a különböző utakon ezek a jellemző felső határok.
A MyKey további szolgáltatása, hogy limitálható a beépített audiorendszer maximális hangereje, és a be nem kapcsolt övekért nem csak gongszóval figyelmeztet, hanem elnémítja az audiorendszert is.
A Ford bemutató videója a MyKey renszer működéséről
A rendszer azonban egy módon játszható ki, méghozzá akkor, ha a csemete elcseni szüleitől a kulcsot - így természetesen mentesül a rákényszerített szabályok alól.