Jelenleg Magyarországon mintegy 600 ezer ember szorul ápolásra, és a társadalom öregedésével ez a szám növekszik. Nagyon sok idős, beteg ember ellátása nem kielégítő, ezen a helyzeten mihamarább változtatni kell. Meg kell találni a megfelelő finanszírozási formákat, továbbá olyan segítő-, gondozóhálózatokat kell kialakítani, amelyek munkáját a korszerű infokommunikációs eszközök és alkalmazások is segítik. Erre a feladatra vállalkozik az a három társaság, amely sajtótájékoztatón ismertette elképzeléseit és rendszereit: az eszközfejlesztő- és megoldásszállító MOHAnet Mobilsystems Zrt., az idősgondozással foglalkozó Hilfswerk Hungary, valamint a platformot a felhőből szolgáltató Microsoft.
A MOHAnet olyan mobileszközöket fejlesztett, amelyeket az idősek könnyen tudnak használni. A készülékek nagy méretű érintőkijelzője rezisztív elven működik, tehát a nyomást érzékeli, azaz száraz ujjal is használható. A menürendszer változtatható, akár egészen egyszerű piktogramok is segíthetnek az eligazodásban. A mobilkészülékek alkalmazásával megoldható a valós idejű mozgáskövetés, a vészjelzés, valamint a terápiakövetés is. Diszpécserszolgáltatás igénybevétele esetén a központi szoftver – helyszíni RFID-korongok és vonalkódos azonosítás segítségével – pontosan dokumentálja a házi gondozást.
A Hilfswerk Hungary független, non-profit társaság 2010-ben jelent meg Magyarországon. Anyavállalata 95 ezer fizető ügyfelet gondoz Ausztriában, továbbá egyéb fizetős és önkéntes szolgáltatásokat is nyújt bel- és külföldön egyaránt. Egyik fő szolgáltatása, hogy úgynevezett felügyelt lakásokat üzemeltet, kifejezetten idősek számára kialakított apartmanházakban. A szolgáltatásokhoz a műszaki hátteret a MOHAnet rendszere nyújtja. Magyarországon az elmúlt két évben piackutatást végeztek, rövidesen pilotüzemben elindítják szolgáltatásaikat. Folyamatosan keresik a finanszírozási megoldásokat és a szponzorokat. Az Aegon Biztosítóval már megállapodtak egy előtakarékossági termékről.
Sem a gondozóhálózat, sem az alkalmazások üzemeltetőjének nem profilja az informatikai infrastruktúra biztosítása, ezért a partnerek a Microsoft szerverplatformja mellett döntöttek. Így elmaradt az egyszeri beruházási költség, és havidíjért, PaaS (Platform as a Service) alapon jutnak hozzá a Windows Azure platformhoz. Ráadásul a kapacitás az aktuális igényekhez igazítva növelhető. Ugyancsak az Azure-ra építve indult el nemrégiben az az egészségfelügyeleti közösségi portál (www.telemedbook.com), ahova bárki feltöltheti egészségügyi adatait (vérnyomás, hőmérséklet, gyógyszerek stb.), majd megoszthatja azokat családtagjaival, háziorvosával stb.