A tajvani Research In Motion (RIM) eladta 50 milliomodik okostelefonját. A BlackBerryk sikere a cég negyedik pénzügyi negyedévében is töretlen volt, a RIM pedig 3,46 milliárd dolláros bevételre tett szert. A negyedévben értékesített 7,8 millió készülék eladása 84 százalékos növekedést jelent az előző év megfelelő időszakához képest, és az 518 millió dolláros nyereség is több mint negyedével magasabb a tavalyi 412 milliós profitnál. A BlackBerry-szolgáltatásokra már 3,9 millióan fizetnek elő.
A RIM részvényei a bejelentés napján 7,6 százalékos növekedéssel 49,09 dollárért cseréltek gazdát a a Nasdaq-on, ez az árfolyam azonban a tőzsdezárás utáni kereskedelemben szárnyra kapva további 23,4 százalékkal emelkedett, ugyanis a RIM beszámolója csak ekkor lett publikus. A cég egyébként erős első negyedéves eredményeket jósol: ez 3,3-3,5 milliárd dolláros bevételt jelent az előfizetők számának 3,7-3,9 milliós növelése mellett.
Nyaralás helyett BlackBerry
Az elemzők szerint a gazdasági válság pillanatnyi segítséget jelenthet a RIM-hez hasonló cégeknek, melyek az év legkelendőbb termékeivel, az okostelefonokkal kereskednek. A piackutató IDC decemberi felmérése szerint az emberek többsége jelenleg inkább az otthonának fejlesztését és a család egyéb igényeit részesíti előnyben, és megkérdezettek fele tervezi kisebb-nagyobb elekronikai cikkek beszerzését. Nem költenek olyan nagyértékű dolgokra, mint az autó vagy luxusnyaralás, de a kisebb értékű termékekre - például LCD tévékre vagy netbookokra - annál szívesebben költenek.