Az Egyesült Államok Védelmi Minisztériuma intentenzíven keresi a lehetőségét, hogy új technológiákkal felhasználásával javítsa a katonák készültségét a közeljövő harci feladataira. A kutatók olyan szintetikus kiképző környezeten dolgoznak, amely a mesterséges intelligenciát, és a kiterjesztett, illetve virtuális valóságot is segítségül hívja a katonák felkészítésére. A szintetikus környezet emellett egy olyan, minden katona számára hozzáférhető adatbázist is magában foglal, amely leírja a változó terepviszonyokat és fenyegetettségi szinteket.
A szintetikus kiképzés előnyei főleg a nagyvárosi harcok esetén érvényesülnek legjobban. A sűrűn összekapcsolt környezet nehezebben átlátható, és a váratlanul felbukkanó fenyegetések (például drónok), valamint a nem kinetikus hatások (kibertámadások stb.) még inkább megnehezítik a katonák dolgát. A szintetikus környezetekben ezek a hatások is jól szimulálhatók.
A számígógépes játékipar már évek óta tökéletesíti az ilyen jellegű virtuális hadviselési technikákat, és a legnagyobb játékfejlesztő cégek jelentős mennyiségű mesterséges intelligenciát pakolnak szoftvereikbe, amelyek fejlettségben jócskán megelőzik a legtöbb katonai alkalmazást. Senki se lepődjön meg tehát, ha a közeljövő szintetikus kiképző környezetei nem kis mértében ezekre a sikeres játékokra épülnek.