Kunos Balázs, a Samsung Electronics Magyar Zrt. telekommunikációs üzletágának értékesítési vezetője szerint a vállalat az elmúlt években folyamatosan és dinamikusan növelte részesedését a magyar mobilkészülék-piacon. Hozzátette: becslések szerint évente 2,5 millió új mobilkészüléket adnak el idehaza, ezzel a Samsung teljes piaci részesedése 30-35 százalék körül van. A Samsung nálunk kétszer erősebb a világátlagnál. A mobilmárka magyarországi erősödésére jellemző, hogy az idén a bázishoz képest az eladások volumene 15 százalékkal, a készülékek átlagára pedig 25 százalékkal nőtt.
Az értékesítési vezető az MTI-nek elmondta, hogy a magyar felhasználók átlagosan 3 évente cserélik készüléküket, de vannak olyan előfizetők is, akik 6-7 éve ugyanazt a mobilt használják. Az átlagnál gyakrabban azok vesznek mobilt, akik fogékonyak a technikai újításokra, illetve presztízsszempontok is vezérlik őket a mobilhasználatban. A felső kategóriában a vékony, multimédiás, érintőképernyős telefonok a legkeresettebbek, míg középkategóriában ehhez hasonlóan szintén a vékony, többfunkciós, téglalap alakú modellek fogynak jól.
A magyar piacon, ellentétben például Németországgal, Csehországgal és Lengyelországgal, nem annyira kelendőek az alsó kategóriás mobilok, amelyek leginkább alacsony, 10-17 ezer forint közötti árukkal vonzzák a vevőket, semmint tudásukkal.