A világgazdaságban tapasztalható recesszió mértékétől függően jövőre 4-27 százalékkal csökkenhetnek az új készülékek eladásai 2008-hoz képest. A lassúlás már érezhető a nyugat-európai piacokon - írja a Financial Times. Ha az előrejelzések beigazolódnak, ez lesz az első alkalom 15 év után, hogy megtorpan a mobilkészülékek eladásának folyamatos növekedése. A gyártók egyedül 2001-ben regisztráltak enyhe, 4 százalékos csökkenést. Andrew Griffin, a Merrill Lynch elemzője jövőre 5 százalékos visszaesésre számít, hozzátéve, hogy kedvezőtlen gazdasági környezetben a mobil-felhasználók nem sietnek korszerűbbre cserélni a készüléküket, és az innen származó visszaesést nem kompenzálja az első ízben mobilkészüléket vásárlók száma sem.
Vincent Rech, a Société Générale elemzője szerint a mobil-eladások szorosan kapcsolódnak a globális GDP-alakuláshoz. Ha a gazdasági növekedés 2,4 százalékos lesz 2009-ben, akkor az eladások szinten maradnak, ha viszont nem lesz növekedés, akkor a visszaesés akár 27 százalékos is lehet.
A Nokia eddig stabilan tartotta piacvezetői pozícióját, ám szeptemberben sokkolta a befeketetőket azon bejelentésével, hogy a piaci részesedése várhatóan csökkenni fog a harmadik negyedéves eredményei alapján, részben a konkurens gyártók árcsökkentései miatt. Az eladások visszasesése igen rosszul érintheti a Motorolát és a Sony Ericssont, amelyek eddig is gondokkal küszködtek. A Sony Ericsson nemrég 2000 fős elbocsátást jelentett be.