Több mint 1 milliárd forintos forgalommal zárta a 2016-os évet a Simple applikáció, ezzel hároméves történetében új rekordot ért el. A tranzakciók száma megközelítette a félmilliót (416 018 db) és a letöltések is megszaporodtak az elmúlt évben, így már összesen 322 977 potenciális felhasználó telefonján található meg az alkalmazás. A forgalmi adatokat tekintve az őszi hónapok hozták a legnagyobb bevételt a Simple alkalmazásnak, 2016 harmadik negyedévében közel 425 millió forintot.
A jelenleg közel 4000 hazai elfogadóhellyel rendelkező alkalmazás egyre népszerűbb a magyar fogyasztók körében. A teljes lakosság 30%-a hallott már róla és hónapról hónapra növekszik az aktív felhasználók száma is. A legtöbben - több mint kétszázezren - a Google Play áruházból töltötték le az applikációt, az értékelések száma meghaladta a háromezret, az értékelők 95%-a pedig szívesen ajánlaná a Simple-t másoknak is.
A rendszeres felhasználók és a használat gyakorisága alapján is a parkolás bizonyult az alkalmazás legnépszerűbb funkciójának, 2016-ban összesen 128 millió forintos forgalmat generált. Az OTP Mobil adatai szerint havonta már közel ötvenezerszer parkolnak a felhasználók a Simple segítségével. Ez a tendencia folyamatosan 10-20 százalékponttal növekszik hónapról hónapra.
A matrica eladások szintén pörögnek az alkalmazásban, 2016-ban összesen 266 milliós forgalmat generáltak. Továbbra is a megyei autópálya-matricák a legnépszerűbbek az elérhető útdíj típusok között.
Egyre többen vásárolnak mozijegyet is a Simple felületén keresztül. A tavalyi évben összesen 100 000 jegy került eladásra közel 45 000 tranzakció alkalmával. A funkció 95 millió forintos forgalmat jelentett az alkalmazásnak. A legnépszerűbb film az új Star Wars mozi, a Zsivány Egyes volt, a legtöbben pedig a Cinema City Arénába váltottak jegyet az appon keresztül.
Összességében a Simple Magyarország legnagyobb kínálatú jegy platformjává vált tekintve, hogy az ország 20 moziján kívül a jegy.hu, a Sziget-Volt-Balaton Sound-BmyLake-Strand fesztiválok, a Ma Este színház, a Jegymester és a Budapest Park kínálata is elérhető. Az alkalmazással ráadásul még rendelhetünk ételt, vásárolhatunk könyvet a Bookline kínálatából, vagy hívhatunk taxit is magunknak és egy kattintással rendezni tudjuk a számlát
Az OTP mobil által fejlesztett és üzemeltetett Simple 2017-ben is jól teljesít, az év első három hónapjában majdnem 590 millió forint bevételt generált, ami már most meghaladta a teljes tavalyi forgalom felét, és pontosan négyszerese a 2016-os év azonos időszakában elért eredményeknek. A Simple-felhasználók száma is folyamatosan növekszik, március végén pedig a regisztrált felhasználók száma már túllépte a negyedmilliót. Az autópálya-matricák népszerűsége továbbra is töretlen az alkalmazásban, ami elsősorban az éves matricák januári lejártának köszönhető. A matricavásárlások tették ki az alkalmazás idei első negyedéves forgalmának felét.
SimplePay
Másfél évvel ezelőtt, 2015 decemberében indította el az OTP Mobil professzionális fizetési megoldását a kereskedők és a felhasználók igényei alapján fejlesztve. Az online fizetési platform működése óta közel 19 milliárd forint forgalmat ért el és idén az év első három hónapjában már elérte a tavalyi forgalom 326%-át. A szolgáltatás sikerét bizonyítja, hogy több mint 1700 szerződött ügyféllel, 2400 bekötött webshoppal rendelkezik és indulása óta több mint 2 millió tranzakciót kezelt sikeresen. Amellett, hogy például a jegyértékesítők, taxitársaságok, biztosítók, e-kereskedők payment rendszerét biztosítja, vending automatás vásárlásokhoz speciális POS terminálokat is szolgáltat az ország közel 2000 helyszínén, ahol NFC-s és applikációs fizetés is végezhető.