Az elkövetkező egy-két évben a technológiai újítások iránt érdeklődők milliói csatolnak fejükre VR-headseteket, hogy felfedezzék alteregójukat, játékokat játszanak és háromdimenziós tartalmakat nézegessenek. A virtuális valóság rendszerek az idei Las Vegas-i CES sztárjai voltak: az Oculus Rift (képünkön), a Sony-féle PlayStation VR, a Microsoft fejlesztésű HoloLens és a HTC műhelyében készülő Vive mind az idén esedékes, ami iparági elemzők szerint jelentős kezdeti lökést ad majd az eladásoknak. Az idei évben még az arcmaszk kialakítású headsetek fognak dominálni, jövőre viszont várhatóan már több szemüveg és sisak formátumú eszköz jelenik meg.
Az Oculus Rift főként számítógép által generált képeket használ, de egyre több termék valósít meg "kevert valóságot" a valódi és virtuális képek ötvözésével. Az utóbbira a legjobb példa a HoloLens, egy teljes kiépítésű számítógép, amely az interaktív, "lebegő" 3D képeket a valódi világ képével vegyíti.