Hirdetés
. Hirdetés

Rákattanunk a blogokra?

|

Egyre több cég választja kisegítő marketing eszköznek a blogokat. A legnagyobbak már bátran támogatják a témájukba illő webnaplókat.

Hirdetés

„Elindult Magyarország első, Blu-ray témában indított blogja az LG támogatásával. A blogon minden, Blu-ray-hez kapcsolódó témáról olvashatnak az érdeklődők” – olvasom az egyik legfrissebb sajtóközleményben…” Tulajdonképpen örülök neki, hogy indulnak ilyen blogok is, mivel ha az elsőkézből érkező információ találkozik a jó stílussal, a téma iránt érdeklődő közösség jól jár.

A blogok hatékonyságára tulajdonképpen akkor kezdtek a cégek rádöbbenni, amikor az iPhone megjelenése előtt hatalmas népszerűségre tett szert a "hamis" Steve Jobs naplója. A marketing szakemberek ma is vitatják, hogy jól kiagyalt reklámfogás, vagy egy szerencsés magánakció volt az Apple vezető titkos naplója. Érdekes adalék, hogy Dan Lyons a 10 évnyi Forbes Magazinos tevékenykedéséből ez a blog volt az egyetlen világszenzáció. Ma pedig már a Newsweek egyik vezető szerzője és éppen az azóta is működő titkos naplót szerkeszti nyomdakészre... 

Egy Londonban élő szakmai blogger barátom véleménye szerint 4-500 olvasót minden témára - akár az ő android platformos kalandozásaira is - behoz a Google, de a nagy olvasottsághoz valószínűleg ennél azért több kell. Ennek ellenére számosan vállalkoznak arra, hogy speciális témában rendszeresen kifejtsék véleményüket.

Láthatóan sokáig keresték a helyüket a szakmai bloggerek, de úgy tűnik manapság forintosítható lehetőségeket is kínál a hozzáértés. A véleményformáló műfajok közül mindenképpen a blogok építkeznek egyértelműen az olvasók véleményére, igényeire, igyekezvén megtartani független, kritikus hangvételüket.

A szakmai blogok természetesen ennél sokkal kevésbé tudnak szubjektívak lenni, hiszen a szakértő általában valamilyen szinten elkötelezettje, rajongója az adott témának. Az olvasókkal kiépített közvetlen kapcsolat azonban itt a kontrol szerepét is betölti. A szakmai blogok azért nem lehetnek reklámszagúak, mert az olvasók egy érezhetően reklámblogtól nagyon hamar elpártolnak.

A szakmaisággal megalapozott blogok viszont sokszor hasznos és jó vitafórumai lehetnek a téma iránt érdeklődőknek, s az érintett cégek számára is hasznos visszajelzéseket, értékes feedbackeket jelentenek az ilyen oldalak.

Ma még kevesen merik egyértelműen elhelyezni a logójukat, és ezzel a támogatásukat a független blogok mellé, de valószínűleg ez a helyzet hamarosan gyökeresen megváltozik. A személyesebb hang, a közvetlen kapcsolat úgy tűnik valamilyen módon mégis csak visszacsempésződik az internet világába. A közösségi oldalak, a FaceBook, a YouTube, a Twitter egyre inkább teret enged azoknak a speciális közösségeknek, amelyek speciális témák köré szerveződnek.

A felhasználók így hatékonyabban jutnak információhoz, nem kell keresőkben kutakodniuk, hanem egy olyan általuk és barátaik által megbízhatónak tartott forrást olvashatnak, amely gyorsan reagál a téma legfrissebb híreire.

A blogger persze törekedhet arra, hogy jól terjessze a posztjait, kedveljék a stílusát vagy hogy sok követője és megfelelő kapcsolati hálója legyen, de a lényeg mégis csak a hozzáértés. Enélkül a látogatók elpályáznak máshova…és soha nem térnek vissza.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.