Az első órában rögtön 30 dollárra ugrott pénteken a számtalan magyar kuponos weboldalnak is üzleti modell szempontjából mintául szolgáló vállalat részvényeinek ára az amerikai technológiai tőzsdén, a NASDAQ-on, ami 50 százalékkal volt több az eredeti, 20 dolláros kibocsátási árnál. Az első tőzsdei napját ugyan nem zárta ilyen magas árfolyamon a cég, mert a vételi rally később alábbhagyott az újonnan tőzsdére lépő vállalat értékpapírjai iránt, ám a napot így is 28 dollár környékén (azaz 37 százalékos pluszban) zárta az IPO, ami figyelembe véve a teljes nyilvános részvényállományt, igen magas cégértéket jelent.
Olyannyira, hogy egyes elemzők szerint a cég papírjaival kapcsolatban erős óvatosságra van szükség, mert a lufi könnyen kipukkadhat, a cég túlárazott, a befektetők pedig csak áron alul tudnak majd szabadulni a Groupon-papíroktól. Már csak azért sem árt az elővigyázatosság, mert a korábban ugyancsak tőzsdére lépő LinkedIn karrierépítő közösségi oldal megjelenésekor is hasonló jellegű rally volt az első kereskedési napon, ám a LinkedIn részvényárfolyama hónapok óta nem tudja elérni túllépni a legelső napi záróárat, vagyis aki az első napon vásárolt, ma mínuszban tudhatja befektetését, ha a további esést megelőzendő mostanra egyáltalán nem adott még túl rajta például akkor, amikor a papír iránti érdeklődés enyhülésekor aktiválódtak a veszteségvágó (stop-loss) ajánlatok.
Egyébként a közösségi vásárlási oldal, a Groupon első tőzsdei napjának sikere annak fényében is különösen jónak tűnik, hogy a Groupon nemrég jelentősen módosítani kényszerült korábbi pénzügyi beszámolóinak tartalmán, és emiatt el kellett halasztania a tőzsdére lépést is. Az amerikai tőzsdefelügyelet, a SEC vizsgálódása nyomán ugyanis kiderült, hogy a cég könyveiben szereplő 713,4 millió dolláros árbevétellel szemben a Groupon ennek még a felét se volt képes elérni. A vállalat tehát lényegesen szebb képet mutatott be a befektetőknek saját pénzügyi helyzetét illetően, mint ami a valóság. Ráadásul a mindössze 3 éves múlttal rendelkező vállalattal kapcsolatban többen egyenesen azt is megkérdőjelezik, hogy tud-e majd valaha egyáltalán profitot is termelni, mivel költségei jelenleg meghaladják a bevételt, és erősödő konkurenciaharccal kell számolni, hiszen olyan cégek is elindultak a kupon üzlet felé mint a Google vagy a Facebook.
Zeus Kerravala, a ZK Research elemzője szerint a tegnapi rally mögött egyébként az is meghúzódhatott, hogy a cég ügyes taktikával csak korlátozott mennyiségű részvényt vitt a tőzsdére, ami jelentős túlkeresletet okozott. (A cég részvényeiből eredetileg 30 millió darabot bocsátottak ki, amit azután 35-re növeltek az érdeklődést észlelve, ám még ez is csak 5,5 százalékos közkézhányadot jelent.)