A jelenlegi gazdasági helyzetben egy IT-vagyongazdálkodási rendszer bevezetése minden 50-nél több munkaállomással rendelkező vállalat és intézmény életében fokozottan ajánlott, hiszen a megoldás használatával csökkenthetők az informatikai költségek. Egy ilyen rendszer számos további előnyt jelenthet a vállalatok számára. A szoftverhasználat mérésével és a licencek követésével a Novell ügyfelei csökkenthetik a folyamatos végfelhasználói támogatás költségeit, valamint a szoftverlicencek leegyszerűsített kezelése által kisebb jogi kockázatot kell vállalniuk. A Novell ZENworks Asset Management lehetőséget ad a munkaállomásokon található alkalmazások használati trendjeinek és részleteinek megtekintésére. A jelentések pedig jelzik, hogy mely termékeket, milyen típusú szoftvereket kik használnak, és ami még fontosabb: melyek azok az elemek, amelyek használaton kívül vannak. Segítségével a szerződések megújításakor, új munkatársak felvételekor csak a ténylegesen szükséges szoftvermennyiséget vásárolják meg.
Marad erőforrás a fejlesztésre
A vállalatok számára egy IT-vagyongazdálkodási megoldás hasznos eszköz a projektetek tervezésekor és előkészítésekor is, hiszen a leltáradatok segítenek megbecsülni a várható költségeket, kockázatokat, ugyanakkor nagyon jól használható mint kontrolleszköz a projektek megvalósulásának ellenőrzése során is. A teljes körű hardver- és szoftverleltár naprakésszé és átláthatóvá teszi az informatikai eszközök és licencek kezelését, segít az ezekhez tartozó igénylési és nyilvántartási folyamatok automatizálásában. Az informatikai vagyonleltár és a licencnyilvántartás integrált kezelése pedig lehetővé teszi a jogtiszta szoftvergazdálkodást. Így a vállalatoknak és intézményeknek szűkebb költségvetés mellett is marad erőforrásuk a fejlesztésekre.
50 millió forintos megtakarítás
Hazai példaként említhető például a Raiffeisen Bank, amely 2006 óta használja a Novell ITvagyongazdálkodási megoldását; ezt azóta többek között az informatikai vezetőség, az IT Service Management csoport, az ügyfélszolgálat, az informatikai rendszer üzemeltetője, valamint a mozgó műszaki csapat is használja mindennapi munkájához. A döntéskor fontos érv volt a ZENworks Asset Management mellett, hogy a Novell jól működő, magyar nyelvű terméktámogatási rendszert biztosít 7×24 órában. A Raiffeisen Banknál a Novell IT-vagyongazdálkodási eszköz beruházási költsége egy év alatt megtérült, emellett a megoldás segítségével nettó 50 millió forint megtakarítást értek el a szoftverbeszerzések terén már az első évben.
Mire figyeljünk bevezetéskor?
A Novell ZENworks Asset Management rendszer bevezetésekor érdemes más komponensekkel is együttműködést teremteni. Például, ha a vállalatnak van központi konfigurációs adatbázisa (CMDB), akkor ezt érdemes a ZENworks Asset Management megoldás leltáradataival naprakészen tartani, valamint kiegészíteni a szoftverhasználati információkkal.