Az elmúlt években többször is felmerült, hogy virtuális mobilszolgáltató jelenne meg Magyarországon. Ennek a külföldön már létező üzleti modellnek az a lényege, hogy a virtuális szolgáltató nem épít ki önálló hálózatot, hanem az infrastruktúrát egy már meglévő operátortól bérli. Bár több vállalat is folytatott tárgyalásokat a mobilszolgáltatókkal, ezek az egyeztetések idáig eredmény nélkül értek véget.
Most viszont úgy tűnik, a Magyar Postának sikerült az, ami a többieknek eddig nem: ez a cég lehet az első virtuális mobilszolgáltató, ahol előfizethetünk majd telefonszolgáltatásra. A várhatóan Postafon nevet viselő szolgáltatás hátterét valójában a Vodafone biztosítja majd, a Posta ehhez az értékesítési hálózatát adja. A megoldás lehetővé tenné, hogy a kistelepüléseken él?k ott is hozzájussanak mobilkészülékekhez és az alapszolgáltatásokhoz, ahol ma egyetlen mobilcégnek sincs semmilyen értékesítési pontja.
A két társaság ugyan még nem hozta nyilvánosságra az ügylet részleteit, de a Magyar Távirati Iroda információi szerint majdnem 800 postán és postai értékesítési ponton vehetnek majd péntekt?l mobilt az emberek. A két társaság els?sorban azt a potenciális vev?kört célozza meg, amelyik másképpen nem jutna hozzá a szolgáltatáshoz.
Az MTI tudni véli a szolgáltatás díjázását is, mely percenként bruttó 30-35 forint között lesz.
A Magyar Postánál pénteken sajtótájékoztatón közlik a szolgáltatás részleteit, egyelőre további kommentárt nem kívánnak fűzni az értesülésekhez, amelynek hitelességét ugyanakkor tovább erősíti a postafon.hu internetcím regisztrációja is.