Napjainkban, ha valaki egy étteremben, kávézóban, bevásárlóközpontban vagy valamilyen rendezvényen okos mobileszközével az internethez akar csatlakozni, két lehetőség közül választhat: mobilinternetet használ vagy a helyszín wifi-hálózatához csatlakozik.
Jóllehet ez utóbbi az esetek többségében ingyenes (és ezért érthetően elsőbbséget élvez), a szolgáltatás minősége meglehetősen ingadozó, a hozzáférés biztonsága kétséges, ráadásul az azonosító (SSID) hálózatonként eltérő. A különböző minőségű wifi-hálózatok kuszaságában kíván rendet teremteni az ACE Telecom professzionális vezeték nélküli megoldásával, a WifiZone-nal – tájékoztatta a sajtó képviselőit Farmosi Attila, a vállalat ügyvezetője.
Saját fejlesztésű captive portál
A rendszer moduláris felépítésű. Mindennek a professzionális hardver (ipari wifi), illetve a gondos hálózattervezés az alapja. A Standard eszközökkel acces pointonként (wifi-hozzáférési pontonként) 170-200 felhasználó egyidejű kiszolgálására alkalmas a rendszer, míg Premium minőségű eszközönként akár 400-an (igény szerint fesztiválokon, rendezvényeken akár több ezren) is jó minőségű szolgáltatást kaphatnak a WifiZone-ban.
A második modul az internetkapcsolat. Itt szintén kiemelt szerephez jut a minőség: az ACE Telecom védett kapcsolatot, illetve bérelt vonalat javasol. A gondos tervezés itt is elengedhetetlen: fontos, hogy a szükséges sávszélességet a várható használati igények alapján – a megfelelő matematikai képletek segítségével – szakemberek számítsák ki.
A WifiZone harmadik modulja, minden böngészés induló lapja, a saját fejlesztésű, úgynevezett captive portál, aminek egyik feladata a hozzáférés szabályozása. A captive portál már internetcsatlakozás nélkül is elérhető a helyszínen tartózkodók számára, a felhasználók Facebook-fiókjukkal vagy email-címükkel regisztrálhatnak az oldalra, ami egyben direktmarketing-eszközként is funkcionálhat – az étterem vagy szálloda kérdőíveket vagy reklámokat (sajátot vagy másokét) helyezhet el rajta.
Statisztikák a használatról
A vezeték nélküli hálózat használatáról – természetesen anonim módon – a rendszer gyűjti az adatokat (mikor, hányan használták; mekkora volt a sávszélesség-igény stb.). Ha a vendéglátóhely kíváncsi ezekre, akkor egy adminisztrációs felületen nézheti meg a WifiZone-nal kapcsolatos különféle statisztikákat.
„A vezeték nélküli szolgáltatások gyors elterjedése miatt a wifi önmagában már nem jelent versenyelőnyt egy vendéglátóhely számára. Az új verseny a hálózat minőségéről szól. A WifiZone-nal ebben is előnyhöz szeretnénk juttatni partnereinket. Abban hiszünk, hogy manapság egy ICT-rendszer soha sincs kész, de lehet naprakész. Ez az elv vezérli minden fejlesztésünket” – teszi hozzá Farmosi Attila.
Értékesítés vagy bérlet
A felhasználó számára a jó minőségű, állandó színvonalú szolgáltatás mellett további előny, hogy a mobileszköz az első belépést követően már automatikusan csatlakozik minden WifiZone-hoz. Nem elhanyagolható szempont az sem, hogy a biztonsági beállításoknak köszönhetően nem kell adatlopástól vagy illetéktelen kapcsolódástól tartani.
A vendéglátóhelyek a standard felhasználást díjmentesen, de – a szolgáltatás jó minőségének tartása érdekében – időben vagy sávszélességben korlátozottan nyújtják vendégeiknek. A standard felhasználás kiegészíthető prémium hozzáféréssel, amely megfelelő (online fizethető) díj ellenében mentes a használati korlátozásoktól és a reklámoktól.
Az internet-, VoIP- és felhőszolgáltatásait Budapesten és környékén nyújtó ACE Telecom a WifiZone-nal Magyarország egész területén meg kíván jelenni. A cég kulcsrakészen kivitelezi a rendszereket, amiket az ügyfelek vagy megvásárolhatnak, vagy bérelhetnek. A bérlet 6 évre szól, 3 éves hűségnyilatkozattal.
Farmosi Attila külön felhívja a figyelmet a WifiZone szakszerű üzemeltetésének fontosságára, ami – havidíj ellenében – a proaktív monitorozást is magában foglalja.
WifiZone működik már többek között a Burger King éttermekben, a SYMA csarnokban, a Westend City Centerben, a Lurdy Házban, az NH Hotelben, az Uránia Filmszínházban, a Városligeti Műjégpályán, az nU - Bor és Bisztronómiában.
Net, VoIP, felhő és wifi
Az ACE Telecom közel 20 évvel ezelőtt internetszolgáltatóként lépett a piacra. DSL-alapú és bérelt vonali szolgáltatásait 95 százalékban üzleti ügyfelek veszik igénybe. Tevékenységének második pillére a 2008-ban indított internet-alapú telefonszolgáltatás (VoIP), alközponti és mobilintegrációval – szintén a vállalati ügyfélkör számára. A palettát 2011-ben felhőalapú szolgáltatásokkal bővítették. Ennek keretében virtuális szerver- és alközpont-szolgáltatásokat, valamint desktop-virtualizációs szolgáltatásokat nyújtanak. Az ACE Telecom kínálatában 2006 óta szerepel a wifi; elsősorban plázákban alakítottak ki vezeték nélküli hotspotokat. Koncepciójukat 2014-ben, a Wiera megvásárlását követően újragondolták, majd ennek nyomán indították útjára 2015 júniusának elején a WifiZone-t. Az ACE Telecom éves árbevételének 20-25 százalékát fordítja hálózatfejlesztésre.