A cseppet sem fellengzős Berlin Gigafactory néven már javában épül a Tesla német autógyára, ahol nagy szériában készítenek majd elektromos járműveket. A cég vezére, Elon Musk elárulta, hogy itt nem az eddig ismert típusok készülnek majd, hanem kifejezetten az európai piacra terveznek és gyártanak majd modelleket. Az első ilyen a kisebb méretű európai parkolók miatt jó eséllyel egy csapott hátú, kompakt modell lesz.
Musk még szeptemberben jelentette be, hogy Berlinben és Sanghajban tervezik az új Teslákat, amelyeket olcsóbb szegmensbe szánnak - persze ez csak annyit jelent, hogy a 25 ezer dolláros szint alá kerülnekIdáig az összes Teslát a kaliforniai Hawthorne-ben tervezték, vagyis a németországi és kínai tervek komoly váltást jelentenek a gyártó stratégiájában.
Musk szerint a berlini modellnek azt az üzenetet kell továbbítania, hogy a Tesla megfizethető autókat gyárt. Musk tisztában van vele, hogy Európában kisebbek a parkolók, mint az Egyesült Államokban, ezért az első itteni Teslának ehhez kell alkalmazkodnia. Amikor munkatársakat keresett a gyárba, azzal az ígérettel csábította az európai tervezőket és mérnököket, hogy nem a méretesebb a Model Y-t kell lemásolniuk, hanem gondolkodjanak akár teljesen új irányokban. Mivel a belső piackutatás szerint Európában szeretik a kompakt autókat, Musk elképzelhetőnek tartja, hogy a berlini tervezésű Tesla is ilyen lesz.
Az amerikai szokásokhoz képest egyébként valóban igaza van a statisztikáknak, hiszen az óceán túlpartján még a hatalmas benzinzabálókra méretezték az utakat és a parkolókat, Európában azonban nem annyira az amerikai modellek terjedtek el, hanem egyrészt az itt gyártott autók, másrészt a japán, és később egyéb távol-keleti modellek, amelyek méreteihez alkalmazkodott az infrastruktúra is. Musk maga is vezetett egy Model X-et Berlinben, és megtapasztalta, milyen nehéz beparkolni vele. Olyan autót szeretne gyártani cégével, ami megfizethető, és megfelel az itteni életstílusnak, tehát ilyen konstrukciót vár az itteni tervezőktől.