Hirdetés
. Hirdetés

Okmányiroda bőröndben

|

Cégeknél, egyetemeken vagy az ügyfélszolgálati iroda tatarozásakor akár a szomszédos üres telken is fel lehet állítani egy ideiglenes, mobil okmányirodát.

Hirdetés

Biometrikus személyazonosító adatok felvételére alkalmas hordozható eszközöket szerzett be a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEKKH). A mintegy 15 kilogrammos bőrönd segítségével gyakorlatilag bárhol felállítható egy ideiglenes okmányiroda. A nemzetközi szabványoknak is megfelelő három eszköz alapvetően kétféle funkcióra képes: az okmány (személyazonosító igazolvány, útlevél stb.) elkészítéséhez szükséges adatok – arckép, ujjlenyomat, aláírás – felvételére, valamint okmányellenőrzésre. A biometrikus adatok felvételezése kevesebb mint 5 percet vesz igénybe.

A mobil okmányiroda alapvetően két célt szolgál. Egyrészt azoknak az embereknek nyújthat segítséget, akik valamilyen okból nem tudják felkeresni az ügyfélszolgálatot. A másik tervezett felhasználás, hogy olyan helyeken telepítenek ideiglenes irodát, ahol alkalomszerűen sok igazolványt kell kiállítani (például oktatási intézményekben, cégek telephelyein).

A hordozható eszközöket az „Integrált ügyfélszolgálatok interoperábilis informatikai infrastruktúrájának kialakítása” elnevezésű projekt keretében vásárolták. A 2015. május 31-én záruló projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósul meg, az Új Széchenyi Terv Elektronikus Közigazgatás Operatív Program (EKOP) keretében. Az Európai Unió és a magyar állam által nyújtott támogatás összege 800 000 000 forint.

A projekt megvalósítója a KEKKH és a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. Célja a kormányablakok hálózati hátterének fejlesztése és az okmányirodák működéséhez szükséges kiegészítő eszközök és szolgáltatások biztosítása. A két szervezet a projekt során alapvetően saját szakembergárdájára támaszkodott. Az informatikai fejlesztésekben külső partnerekkel, az Idom Soft Zrt.-vel és a Tigrával dolgoztak együtt.

Az új rendszer – például az egységes jogosultságkezelés révén – megkönnyíti és hatékonyabbá teszi az ügyfélszolgálaton dolgozók munkáját. Szintén a kollégákat segíti az okmányirodai szakrendszer oktatókörnyezete. Ignácz István, a KEKKH elnöke az ügyfeleknek nyújtott plusz szolgáltatásokra is felhívta a figyelmet. Ilyen például a webes ügysegéd bevezetése, amely kiterjeszti az ügyintézés és adatlekérés elektronizálását, mind a magánemberek, mind a vállalatok körében. A POS terminálok számának növelése lehetővé teszi, hogy egyre többen fizethessenek bankkártyával az okmányirodákban.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.