Az Invitel Holdings árbevétele a 2009. március 31-én zárult negyedévben 4 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest, 104,4 millió dollárra, az üzemi nyereség pedig 7 százalékkal 18,5 millió dollárra növekedett. Az Invitel Holdings törzsrészvényesekre eső nettó vesztesége ugyanakkor 75 millió dollár volt, szemben a 2008. első negyedévi 4 millió dollár nettó jövedelemmel. A nettó jövedelem ilyen irányú csökkenését döntő mértékben az árfolyam veszteségek növekedése, valamint a 2008. év első negyedévéhez képest csökkenő származékos ügyletekből eredő nyereségek okozták.
Az egyes üzletágak bruttó árrése az alábbiak szerint alakult az első negyedévben:
Lakossági hangszolgáltatások: 20,9 millió dollár volt (-17 százalék). A hagyományos koncessziós területeken belül csökkent az előfizetők száma, valamint csökkent az alacsony árrésű közvetítőválasztásos vezetékes telefonszolgáltatásra előfizetők száma is.
Lakossági internet: 8,5 millió dollár (+1 százalék). A lassúbb növekedési ütem annak tudható be, hogy a vonalas szélessávú piac általánosságban is lelassult.
Üzleti szolgáltatások: 20,7 millió dollár (-5 százalék). A csökkenés elsősorban bizonyos nagyobb volumenű szerződések újratárgyalásának és megtartásának köszönhető.
Nagykereskedelem: 27,3 millió dollár (+11 százalék). A növekedés oka elsősorban a Memorex akvizíció eredményeinek beszámítása.
A cég közleménye szerint a 2007. március 31-én és a 2008. március 31-én zárult negyedévek dollárban kifejezett eredményadatainak összehasonlítását a két időszak eltérő forint/dollár átlagárfolyama is jelentősen befolyásolja. A 2008. március 31-i negyedév átlagos forint/dollár árfolyamának kiszámításához használt átváltási árfolyamhoz képest a 2009. március 31-én zárult időszak átlagos forint/dollár árfolyamának kiszámításához használt forint átváltási árfolyam átlagosan 23 százalékkal értékelődött le az amerikai dollárhoz képest.
A pénzügyi eredmények kapcsán az Invitel Holdings elnök-vezérigazgatója, Martin Lea elmondta: "a makroökonómiai helyzet miatt egyértelműen nagy kihívásokkal kell szembenéznünk a magyarországi piacon. Ez különösen lakossági hangszolgáltatásainkra és internet üzletágainkra van kihatással. Nagykereskedelmi és üzleti szegmenseink továbbra is kiválóan teljesítenek, ami tükrözi stratégiánk fő területeit."
Növelte árbevételét az Invitel
Az idei év első negyedévében egyaránt növekedett az Invitel árbevétele és üzemi nyeresége. A vállalat továbbra is az üzleti szegmensekre koncentrál.
Hirdetés
Hirdetés