A piaci pletykák szerint októbertől még könnyebben juthatnak hozzá a legjobb amerikai borokhoz a világ "művelt alkoholistái": a tervek szerint akár többszáz féle borászat nedűiből lehet majd válogatni - adta hírül a Reuters. A Napa Valley Vintners, a kaliforniai bortermelő régió 315 borászatát összefogó nonprofit szervezet már meg is kezdte a munkatársak felkészítését az online kereskedelmi rendszer használatára. A szervezet képviselője szerint egyelőre körülbelül 26 államban lehet majd megvásárolni az Egyesült Államok valamennyi vidékéről származó borokat.
Borászati szakértők szerint az Amazon belépése a borpiacra jól ellensúlyozhatja azt a trendet, hogy az elmúlt években a piaci konszolidáció következtében folyamatosan csökkent a borokat forgalmazó amerikai disztribútorok száma. A Stonebridge Research Group adatai szerint a borvásárlók tavaly az Egyesült Államokban 30 és 32 milliárd dollár közötti forgalmat generáltak, ennek viszont legfeljebb 7 százalékát adta az e-kereskedelem.
A növekedésnek leginkább a szállítás költségei és az államonként eltérő szabályozás áll az útjában - az Amazon.com ezt úgy kívánja áthidalni, hogy megállapodik a jelenleg is 45 államba szállító, kaliforniai New Vine Logistics vállalattal. Ugyancsak jól jöhet a már évek óta működő Amazon Prime program: ez 79 dolláros éves előfizetési díj ellenében két napon belül ingyenes házhoz szállítást kínál az ügyfeleknek.
Az Amazon.com részéről egyelőre nem kívánták kommentálni az értesülést.