A müncheni hátterű Testbirds Kft. egy mini Oktoberfest keretében ünnepelte első születésnapját október 16-án. A Testbirds az elmúlt egy évben a leginnovatívabb hazai vállalatokat segítette digitális fejlesztéseik során: ügyfelei között a legnagyobb szolgáltatók, piacvezető webshopok és világsikerré vált magyar startupok egyaránt megtalálhatóak. A szülinapi buli az AnKert szórakozóhelyen folyt, a cég több mint 50 partnerének részvételével. A Testbirds csapat Csupor Márton sörfőző mestert kérte fel, hogy egy különleges búzasört készítsen a rendezvényre, emellett a Pivoscore sörözős mobil app fejlesztőit vonta be a programba, hogy a vendégek maguk is kipróbálhassák kicsit, milyen tesztelőnek lenni.
A Testbirds egy crowdtesting szolgáltató: a végfelhasználókat vonja be ügyfelei fejlesztési és tesztelési folyamataiba. A magyar piac jól fogadta az egy éve érkezett újdonságot, eddig több mint 20 cég próbálta ki különböző digitális fejlesztései folyamán a crowdtestinget. A hazai szereplők is érzik, hogy a technológiai világ teljesen átalakulóban van: az átlagfelhasználók és az élmények kerülnek középpontba, a verseny pedig hatalmas. Mindeközben a digitális világba belépési pontként szolgáló eszközök egyre sokszínűbbek, és egy sikeres terméknek ma egyszerre kell elérhetőnek lennie szinte mindegyik eszköztípuson. Ráadásul a komplex szolgáltatások korát éljük: a legjövedelmezőbb üzleti modellek nem egyszerűen termékek köré épülnek, azok már csak egy elemét jelentik a digitális és fizikai szolgáltatások láncolatának. A fentiek miatt az innovatív cégek számára egyre fontosabbá válik, hogy közel tartsák fejlesztéseiket a felhasználóik valós igényeihez. A crowdtesting – úgy tűnik – remek pillanatban érkezett a magyar piacra, hiszen egy éppen növekvő igényt szolgál ki.
“Mikor tavaly nyáron tervezgettük a Testbirds hazai jelenlétét, még csak remélhettük, hogy a magyar piac elég nyitott a Németországban sikeresen működő szolgáltatás befogadásához. Páran ültünk az irodában és izgatottan készültünk az első találkozókra.” - meséli Lichter Tamás, a Testbirds ügyvezetője. “Szerencsére kiderült, hogy azok a hazai piaci szereplők, akik komolyan veszik a digitális jelenlétüket, igénylik a közelebbi, rugalmas kapcsolatot a felhasználóikkal.”
A Testbirds ma több mint 7.000 magyar és 50.000-nél is több nemzetközi regisztrált tesztelővel rendelkezik, akiket saját online platformján keresztül von be megrendelői projektjeibe. A cég crowdtesting szolgáltatások két nagy ágát kínálja: hibakeresést (funkcionális tesztelés), és felhasználói élmény (User experience, UX) tesztelést. “Az induláskor úgy tűnt, hogy a felhasználói élményt érintő tesztelésekre mutatkozik nagyobb igény a magyar piacon, de ma már kiegyenlítettebb a kereslet. Különböző fejlesztési fázisokban okosan alkalmazva mindkét szolgáltatás komolyan növelheti a felhasználói elégedettséget, és biztosíthatja egy digitális termék piaci sikerét. Mára van olyan nagy szoftvercég, akiknek heti rendszerességgel futtatunk hibakareső projekteket, havonta több száz tesztelőt megmozgatva. Az igazán innovatív cégek jól tudják, hogy a felhasználó szemében nem válnak külön a funkcionális hibák a felhasználói élményt csorbító problémáktól – bár a feltárásukra egész más módszereket alkalmazunk, az igazi minőség azt jelenti, hogy egyik téren sem maradnak hiányosságok.” - teszi még hozzá Lichter Tamás.
A Testbirds reményei szerint nagy fejlődési lehetőségek vannak még a magyar piacban, ahogy a cégek egyre jobban igénylik a végfelhasználók bevonását projektjeikbe, és egyre bátrabban és tervezettebben teszik ezt. “Nagyon izgalmasnak találom, hogy felhasználói élmény teszteléseink sokszor túllépnek a digitális téren, és teljes ügyfélélmény kutatásokká válnak.” - említi meg Bartha Gizella, a cég UX-es projektekért felelős menedzsere.
A Testbirds Kft. rövidtávú céljai között szerepel a közeli országokban való piacra lépés is: jelenleg is aktívan folyik a szlovákiai terjeszkedés előkészítése.