A BlackBerry Z10-es okostelefonja mindössze a kezdetét jelentheti egy meglehetősen rögös útnak, amin a gyártó elindult. A Gartner szerint a gyártó 2016-ig a globális okostelefon-piacon még 5 százalékos részesedést sem tud majd szerezni. Annak ellenére, hogy a BlackBerry 10 egy új, modern platform, az ontariói cégnek nem lesz könnyű az iOS, az Android és a Windows Phone 8 ellen felvennie a kesztyűt.
A korábban RIM néven ismert vállalatot annak ellenére, hogy erős üzleti márkaként volt jelent a múltban, a Gartner nem ajánlja az üzleti szektornak. Szerintük legalább további 6 hónapot kellene várniuk arra, hogy kiderüljön, sikeres-e a BlackBerry 10 a fogyasztói piacon.
Az elemzők szerint a fogyasztói piacon elérhető sikert vagy éppen annak a hiányát a gyártó marketingtevékenysége határozza majd meg. Egyszerűen meg kell győzniük az embereket, hogy inkább ezt válasszák, és ne azt, amit már ismernek. A BlackBerry ügyvezetője, Thorsten Heins ezt azzal kezdte, hogy az iPhone-t lejárt lemeznek nevezte.