A hét elején már mi is beszámoltunk az eMarketer azon jelentéséről, amelyben a piackutató intézet 3,08 milliárd dolláros reklámbevételt jósolt a közösségi oldalak számára idén az Egyesült Államokban. Ez 2010-hez képest 55 százalékos növekedésnek felel meg, amely bővülésből az olyan szolgáltatások részesülnek, mint a Facebook, a MySpace vagy a Twitter, habár nem egyenlő mértékben.
A Facebook dominanciája már korábban is érezhető volt, de az eMarketer frissen publikált jelentése alapján elmondhatjuk, hogy a Twitter reklámbevételek terén is teljesen más ligában játszik, mint a Mark Zuckerberg által fémjelzett oldal. A mikroblog-szolgáltatás számára ugyanis 150 millió dolláros reklámbevételt jósol a piackutató cég 2011-re, miközben a Facebook ennek az összegnek körülbelül a huszonhétszeresét - 4 milliárd dollárt - remélheti. Ráadásul a Twitter úgy tűnik, hogy e tekintetben is leginkább amerikai szolgáltatás marad, mivel az országon kívül idén 11 millió, 2012-ben csak 25 millió dollár bevételre számíthat, amely egyébként a jövőre prognosztizált 250 millió dollárnak pont az egytizede. Eközben a Facebook jövőre már 5,74 milliárd dollár reklámbevétellel számolhat, amelynél nagyjából megegyezik az amerikai és az országon kívüli hirdetésekből befolyt summa.
A méretes különbség nem meglepő, mivel a Facebook hatalmas felhasználói táborához képest (év végére elérte a 600 milliót), a Twitter mindössze 175 regisztrált taggal rendelkezik, amely profilok gazdái sokszor nem is aktívak, csak csendben figyelik - ha egyáltalán figyelik - mások csiripeléseit. A Pew Internet & American Life Project novemberi felmérése alapján az Egyesült Államokban élő internetezőknek csak 8 százaléka használja a mikroblog-szolgáltatást. A TG Daily írása alapján közülük is sokan idővel lemorzsolódnak: novemberben például 8,52 millió felhasználó látogatta meg a Twitter oldalát, amely elmaradt az előző hónapban mért 9,64 milliótól.
"Ha a Twitter tovább tudja növelni a felhasználóinak a számát, és emellett meg tudja arról győzni a hirdetőit, hogy a Facebook mellett ő a második legfontosabb szolgáltatás a közösségi térben, akkor minden bizonnyal meg fogja találni a módját, hogy gyarapítsa bevételeit" - vélte Debra Aho Williamson, az eMarketer vezető elemzője.
A Twitter mindent egybe vetve sikeres pályára állhat. Értéke ugyanis az utolsó 200 millió dolláros tőkeemelés után 4 milliárd dollárra nőtt, amely összeg tovább emelkedhet, mivel elemzők 6 milliárd dolláros értéket tartanának reálisnak esetében. Ez mind szép lenne, ám a Facebook az 50 milliárd dolláros értékével e területen is megelőzi a közösségi vetélytársát.