Hirdetés
. Hirdetés

Nem használják az internetet a KKV-k

|

A Budapest Bank kutatása szerint a kisvállalkozók nem használják ki a világháló nyújtotta lehetőségeket. A KKV-k alig tizenhárom százaléka üzemeltet webáruházat, és az online bankkártyás fizetés sem terjedt el.

Hirdetés

A Budapest Bank szerdán kiadott elemzése szerint egyre több az olyan hazai vásárló, aki vásárlás előtt az interneten tájékozódik a különféle termékekről, szolgáltatásokról. A cég felmérésben arra keresett választ, mennyire terjedt el Magyarországon a webes vásárlás és a bankkártyás online fizetés.

A felmérés alapjául az Ipsos ASI 2011 októberében és novemberében, kisvállalkozások és fogyasztók körében végzett országos kutatása szolgált. A kutatás megállapította, hogy a hazai KKV-k alig 13 százaléka rendelkezik saját webshoppal: annak ellenére is, hogy a megkérdezett fogyasztók döntő többsége vásárolt már online, és az interneten is értékesítő kisvállalkozások fele jelentős forgalomnövekedésről számolt be.

Hatékonyabb működés

A Budapest Bank kutatása szerint az online kereskedelem azok közé a gazdasági területek közé tartozik, amelyek az elhúzódó válság ellenére is fejlődőlépesek. Ezt a GKIeNET vonatkozó adatai is alátámasztják: az interneten kereskedő boltok forgalma 2009-ben megközelítette a 100 milliárd, 2010-ben pedig a 133 milliárd forintot.

A megkérdezett fogyasztók kilencven százaléka rendelt már legalább egyszer valamilyen terméket vagy szolgáltatást az interneten. A webáruházak vásárlóinak 76 százaléka a kényelmes ügymenetet emelte ki a megoldás előnyei között; 55 százalékuk szerint egyes termékek sokszor olcsóbban szerezhetők be az interneten, mint a hagyományos boltokban. A webes vásárlók többsége a könyveket (59 százalék) és a műszaki cikkeket (55 százalék) keresi, de a szállásfoglalás (38 százalék) és a különböző eseményekre, programokra szóló belépőjegyek is (34 százalék) népszerűek.

A kutatás rámutat: a webshopok elindítása jelentősen növelheti a kereskedők üzleti működésének hatékonyságát. Az online áruházakat üzemeltető kiskereskedők ugyanis nem csak a saját településükön élőket érhetik el, de az egész hazai, sőt külföldi piacokról is kaphatnak megrendeléseket. Ennek ellenére egyelőre még csak kevesen élnek az online kereskedelemben rejlő lehetőségekkel - ami annál is meglepőbb, mivel magánemberként a vállalkozások vezetőinek 86 százaléka vásárolt már az interneten.

A webshopot üzemeltető KKV-k fele arról számolt be, hogy online áruházának elindítását követően nőtt a forgalma, mégpedig átlagosan 26 százalékkal. A vállalkozások egy része jelentős költségcsökkenést ért el; az üzletbérlésen, hirdetési kiadásokon is spóroltak: üzemeltetési költségek átlagosan 24 százalékkal csökkentek.

Nem divat a bankkártya

Az online vásárlást tovább egyszerűsítheti, ha a vásárlók V-POS-rendszereken keresztül, bankkártyával is kifizethetik a megrendelt árukat, szolgáltatásokat. A felmérés szerint a fogyasztók túlnyomó része még nem próbálta ki ezt az eszközt: az online vásárlók alig 43 százaléka fizetett már bankkártyával az interneten. Ennek részben az lehet az oka, hogy csak a webáruházak egyötödénél érhető el ez a megoldás; 71 százalékuknál átutalással, 61 százalékuknál pedig utánvéttel lehet fizetni.

Pedig az online bankkártyás fizetés a vásárlók mellett a kereskedők számára is előnyös megoldást jelenthetne: lehetővé tenné a számukra, hogy gyorsan bevételhez jussanak, és a készpénzkezeléssel kapcsolatos időt és költség is megspórolják. Nem véletlen, hogy a V-POS-sal rendelkező kisvállalkozások 56 százaléka szerint ez a fizetési lehetőség több vásárlót vonz, ami jelentős, évente átlagosan 23 százalékos forgalomnövekedést eredményez.

 

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.