A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) még 2007. júliusában indított eljárást a Microsoft Magyarország Kft. ellen, mert észlelte, hogy valószínűsíthetően olyan feltétel-, illetve kedvezményrendszert alkalmaz a legjelentősebb szoftver disztribútor vállalkozásokkal szemben, amelyek miatt e disztribútorok ellenérdekeltek abban, hogy a Microsoft Office irodai szoftvereken kívül egyéb, azzal versenyző termékeket értékesítsenek.
A GVH vizsgálata megállapította, hogy a Microsoft Magyarország Kft. alapvetően csak marketinggel foglalkozik, feladata, hogy a termékek ismertségének a növelésével, és oktatással segítse a viszonteladókat, továbbá az ügyfeleknél keresletet generáljon. A Microsoft magyarországi nagykereskedelmi partnereivel (hivatalos disztribútoraival) szemben alkalmazott szerződéses feltételek tárgyalását, valamint a Microsoft Office termékek magyarországi értékesítését (ideértve a viszonteladóknak az ahhoz kapcsolódó kedvezmények nyújtását is) az írországi Microsoft Ireland Operations Limited végzi.
A Microsoft Magyarország Kft. a Microsoft hivatalos disztribútorok (BSC Kft., CHS Hungary Kft., Disztribútor.hu Zrt., Ingram Micro Magyarország Kft., Sved Zrt.) részére kizárólag marketing támogatást nyújt. Az öt disztribútornak átlagosan nyújtott támogatás forgalomhoz viszonyított mértéke a 2006. és 2007. évben sem érte el az 1 százalékot. A támogatásnak nem feltétele a versenytársi termék értékesítésének mellőzése, és olyan kikötés sincs, hogy a disztribútor szükségletének meghatározott százalékát a Microsoft termékek tegyék ki.
Mivel a vizsgálat szerint a Microsoft Kft. és a magyarországi hivatalos disztribútorok közötti szerződések marketing támogatási feltételei nem tartalmaznak sem kizárólagossági, sem a versenytársak termékeinek mellőzését előíró, vagy ezt ösztönző rendelkezéséket, ezért nem tekinthetőek hűségkedvezménynek. A Microsoft Kft. tehát a disztribútorok részére nyújtott marketing támogatással nem követett el gazdasági erőfölénnyel való visszaélést.