Ha az ujjunkkal vagy a kezünkkel megérintünk egy bizonyos pontot a készülék borításának bal alsó felén - ami gyakorta megtörténik, főként a balkezesekkel - a jel szignifikánsan gyengülni kezd; éppen eléggé, ahhoz, hogy ha egy rosszul lefedett vételi körzetben tartózkodunk, megszakadjon a kapcsolat - írta hétfői blogbejegyzésben Mike Gikas, a Consumer Reports vezető szerkesztője az Apple legújabb csúcstelefonja kapcsán.
A lap a fenti probléma miatt nem ajánlja megvételre az iPhone 4-et - ami az elemzők szerint a készülék eladásaira is hatással lehet.
Az Apple új okostelefonjának vételi problémáival kapcsolatos reklamációk már alig néhány órával az eszköz bemutatása után megjelentek az interneten. A cég azonnal elismerte a probléma létét, ám érdemben nem reagáltak a felhasználók és a szaksajtó megkereséseire; mindössze annyit tanácsoltak a vásárlóknak, hogy ?ne érintsék meg a készülék bal alsó részét", vagy ?válasszanak a nagy választékban megvásárolható tokok közül."
Egy héttel később a cég újabb magyarázattal szolgált, és a vétel erősségét jelző grafikus megoldás programhibáját nevezték meg a probléma forrásaként, ami miatt szoftveres hibajavítást ígértek. A Consumer Reports szerkesztője elutasította és félrevezetőnek bélyegezte az Apple magyarázatát. ?Saját vizsgálataink eredménye megkérdőjelezi az Apple azon állítását, amely szerint az iPhone 4 vételi problémája tulajdonképpen nem más, mint egy hibás szoftver okozta optikai illúzió" - jelentette ki Gikas.
A magazin három különböző iPhone 4-et is tesztelt rádiófrekvencia-izoláló kamrájában; a vizsgálatok során egy adótorony-emulátor segítségével modellezték a valós vételi körülményeket. Gikas szerint a magazin mérnökei más, az AT&T hálózatát használó telefonokat - köztük egy iPhone 3GS-t és egy Palm Pret-t - is kipróbáltak az ellenőrzött körülmények között folyó tesztelés során. ?Egyik készülék esetében sem tapasztaltunk olyan vételi problémákat, mint az iPhone 4-nél" - hangsúlyozta a szakújságíró. Gikas szerint a tesztek azt is megerősítették, hogy egyes szakmai találgatásokkal ellentétben ?nem az AT&T' hálózata okolható" a készülék fogyatékosságai miatt.
?A Consumer Reports mindenképpen fajsúlyos magazin - nyilatkozta Jack Gold, a J. Gold Associates elemzője. - Abban azonban már nem vagyok biztos, valójában hányan is olvassák." Az elemző szerint a cikk mégis negatív hatással lehet a készülék eladásaira. ?Alaposan helybenhagyták az Apple-t" - mondta Gold, aki szerint a felhasználók immár magabiztosan, egy szakmai orgánum által is megerősítve reklamálhatnak a készülék hibái miatt.