A jóslatok szerint az idei évben a 4K-s felbontást használó UHD TV-k iránti kereslet a negyvenszeresére nő, ami mindenképp azt jelzi, hogy a vártnál többen keresik a magas felbontást. A Digitimes forrásai szerint a piacelemzők szerint idén már a teljes HDTV-s paneleladásoknak a 20 százalékát jelentik majd az UHD-s darabot.
Ez elsőre nem tűnhet magas aránynak, azonban egy új technológiáról van szó, ami ráadásul luxuskategóriás: nem csak minőségben, de árban is. Pont ezért meghökkentő, hogy minden ötödik legyártott tévé ilyen lehet az év végére.
A sikereket kezdetben a kínai gyártók érhetik el a névtelen elemzők szerint, állítólag az Innolux és az AUO arathat a szektorban. A kérdés csak az, hogy az UHD-s és a Full HD-s televíziók közötti árszakadék csökken-e. Jelenleg az Ultra HD-s panelek kétszer annyiba kerülnek, ami mindenképp probléma a "mezei" vásárlóknak. Egyesek szerint azonban már a Full HD-s verziókat is csak azok képesek megfizetni, akiknek nem számít, hogy némi plusz összeget dobjanak a 4K-s modellre felárként.