Csakúgy, mint a T-Mobile több száz millió forint kárt okozó, 2009. december 4-i leállásakor, a Vodafone hálózatában is péntek reggel jelentkezett hiba. Beszámolók szerint problémák voltak a telefonáláskor, az SMS-küldéskor és a mobilinternet szolgáltatásban is.
Suba János kommunikációs vezető az Indexnek arról beszélt, hogy a hiba körülbelül két órán keresztül, reggel háromnegyed hattól háromnegyed nyolcig állt fent, és a Vodafone 1-es számú kapcsolóközpontjáig lehetett visszavezetni, ahol elromlott egy alkatrész. Ez a központ a Tatabánya, Dunaújváros, Kecskemét és Eger által határolt területet látja el, a részleges leállás tehát érintette Budapestet is, az ország többi részét azonban nem.
A hírportál szerint a meghibásodás ezen a területen sem volt általános: volt, aki tudott hívást kezdeményezni, volt, aki csak sokadik próbálkozásra, és persze akadt olyan is, aki az említett időszakban teljesen leszakadt a hálózatról. Az alkatrészprobléma a Vodafone előfizetőinek körülbelül 10-15 százalékát érintette.
Suba János arról is beszélt az Indexnek, hogy akár napokat is igénybe vehet, amíg kiderítik a részleteket a meghibásodással kapcsolatban. Az adatgyűjtést azonban nehezíti, hogy az emberek többsége a probléma fennállása alatt aludt, vagy nem használta a készülékét, így viszonylag kevés a dokumentálható eset.
Érdekességképp említjük, hogy bár tavaly a konkurensének hálózati hibáján élcelődött a Twitteren és egy Google Adwords-hirdetésben a szolgáltató azóta állásából eltávolított dolgozója a cége nevében, a Vodafone a saját hibájáról cikkünk elkészültéig egyelőre semmit sem tett közzé Twitter oldalán.