Az Ericsson útjára bocsátotta az Ericsson Multimedia Communication Suite (MCS) termékét, amely az interneten használt szolgáltatásokat teszi elérhetővé mobilon új és fejlettebb módon. A felhasználói felületet egyes Sony Ericsson mobilokba integrálják, mint például a Consumer Electronics Show-n bemutatott W760-as modell (képünkön).
Az Ericsson MCS segítségével a fogyasztók az új és meglévő szolgáltatásokat a címjegyzékből érhetik el egy olyan interfészen keresztül, amelyben avatarok, fényképek és személyes szöveg adható meg. A megoldás ezen kívül a barátokat és azok alkalmazásait is nyomon követi, így mindig lehet látni, hogy ki elérhető éppen el a különböző alkalmazásokban. A felhasználó teljes körű felügyelettel rendelkezik a felett, hogy milyen típusú információk állnak rendelkezésre.
A kezelőfelület az olyan új MCS alkalmazásokat, mint a csevegés és fájlátvitel integrálja a meglévő hang-, videohívási, SMS- és MMS-szolgáltatásokkal. Így az összes névjegy és szolgáltatás egyetlen, jelenléti információkat is megjelenítő címjegyzékben válik elérhetővé, így a meglévő és új szolgáltatások felhasználásával új típusai jönnek létre a kommunikációnak.
Az Ericsson felkérésére a ConsumerLab Európában, Ázsiában és az Amerikai Egyesült Államokban végzett felméréseket, melyek azt mutatták, hogy az olyan internetes kommunikációs szolgáltatásokra, mint például az online közösségek, blogok, azonnali üzenetküldés stb. van igény mobil változatban is. (Hasonló eredményeket mutat a Nokia megbízásából a Future Laboratory által végzett felmérés, mely szerint a 16 és 35 év közötti mobiltelefont használó fiatalok körében a leggyakrabban használt online alkalmazás az IM, vagyis valamelyik azonnali üzenetküldő program.) A ConsumerLab tanulmánya arra is rámutat, hogy az olyan gazdag funkciójú kommunikációs szolgáltatások, mint például a csevegés vagy a jelenlét kijelzése a mobiltelefonon nagyon is érdekli a fogyasztókat.
Egyes vélemények szerint kérdéses az ilyen jellegű alkalmazások sikere hazánkban, ugyanis az itteni felmérések szerint a felhasználók főleg telefonálásra, SMS-ezésre és telefonálásra használják a mobiltelefonjaikat.