Advent első hétvégéjét követően a CNN tudósítása szerint elégedettek lehetnek az amerikai kereskedők. A hálaadás napja és vasárnap között eltelt négy napban ugyanis 195 millióan keresték fel a boltokat, ami a tavaly mért 172 milliós értékhez képest nagy kiugrásnak számít. Igaz a válság érezhető, hiszen 372,57 dollárról 343,31 dollárra csökkent az egy vásárlók által elköltött összeg. Ám a nagy forgalomnak köszönhetően még így is sikerült hozni a tavaly mért 41 milliárdos forgalmat adventi első hétvégéjén.
Az idei karácsonyi bevásárlások nagy nyertesei azonban az online kereskedők lehetnek, akik az elmúlt négy napban a comScore adatai szerint 11 százalékkal tudták növelni forgalmukat 2008 hasonló időszakához képest. Pénteken például 595 millió dollárt költöttek el a tengerentúli fogyasztók az interneten, ami az idén mért második legnagyobb összegnek számít. A comScore jelentése szerint e mellett a november elseje óta tartó elő karácsonyi időszakkal összességében is elégedettek lehetnek az internetes kereskedők, hiszen eddig 10,57 milliárd értékben vásároltak náluk, ami 3 százalékos növekedésnek felel meg 2008 hasonló időszakához képest.
Az igazi roham ráadásul még hátra van, hiszen az advent első hétvégéjét követő "cyber hétfő" tradicionálisan jelentős forgalmat szokott generálni az Egyesült Államokban. A hosszú hétvége után sokan ugyanis ezen a napon keresnek ajándékokat az interneten, amelyre ráadásul a kereskedők is általában komoly akciókkal készülnek. Legyen szó akár ingyenes házhozszállításról, vagy árengedményről. Ennek köszönhetően az NRF kutatóintézet becslése szerint idén 96,5 millió tengerentúli fogyasztó ül ma le a gép elé, hogy ajándékokra vadásszon, ami szintén előrelépés lehet a 2008-ban mért 85 milliós értékhez képest.