"Néha nincs könnyű dolgom, ha egy bizonyos terméket keresek, s nem érdekelnek a kategória más elemei (például a "bluetooth headset" kulcsszó esetén), innen jött az ötlet, hogy mobilkód alapján is lehessen keresni, mikor a kutatott termékhez visz az oldal. Pontosan ezért integráltuk a mobilkód szkennert a Google keresőjében" - írja Eiji Hirai a cég mobil-fejlesztői blogjában.
Vagyis a felhasználók immár ahelyett, hogy beírnák egy adott termék nevét és típusszámát, egyszerűen kereshetnek a "Scan Barcode" opcióra kattintva és lefényképezve a mobilkódot. Ez logikus módon mindenképpen gyorsabb, mintha szövegesen, kulcsszó alapján tennék ugyanezt, hiszen a kétdimenziós vonalkód minden fontos információt már önmagában képes tartalmazni egy adott termékről.
Mindenképpen üdvözölendő lépés, s lassan úgy tűnik, hogy elindulhat a mobilkód térnyerése, ami miatt talán a jövőben nem lesz olyan áru, amelyet nem látnak el kétdimenziós vonalkóddal. Ez azonban egyelőre még nem gyakori. "Ma a mobilkód szkennelés leginkább az elektronikai cikkeknél, a könyveknél, a mozifilmeknél és a számítógépes játékoknál működik" - ismerték el a fejlesztők, de később hozzátették: azon dolgoznak, hogy még jobban elterjedjen a technológia.
A gond azonban az, hogy nem csak ők, hiszen - mind korábban írtuk - párhuzamosan például a Microsoft is azon dolgozik, hogy elterjessze saját mobilkód szabványát, amely a Google által használt QR-től eltérően színes és négyzetek helyett háromszögekkel operál. Ráadásul a redmondi szoftvercég nem teketóriázott, hiszen rögtön egy rakás mobilos operációs rendszerre elkészítette programját, igaz ők még nem hajtottak végre hasonló integrációt egy meglévő, népszerű termékükkel.