2011 harmadik negyedévében „helyreállt a rend": Steve Jobs cégének okostelefonja elvesztette elsőségét. A Strategy Analytics által kiadott jelentés szerint a Samsung szerezte meg a globális piac 23,8 százalékát, az Apple „csupán" 14,6 százalékos részesedést tudhatott magáénak, miközben a Nokia a harmadik helyen végzett, 14,4 százalékkal. Utóbbi eredményt nehéz elhinni, még egy olyan fantasztikus, de zsákutcának bizonyuló készülék, mint az N9 kiadása ellenére is...
Az iPhone a második negyedévben lett darabszám alapján piacvezető, ekkor a teljes piac 18,5 százalékát birtokolta, megelőzve a fent említett dél-koreai és finn gyártót. A Samsung az április-június közötti időszakban 17,5 százalékos, a Nokia 15,2 százalékos részesedést tudhatott magáénak. A trendeket látva tehát kijelenthető, hogy míg a távol-keleti vállalat okostelefonjainak ázsiója emelkedik, addig a skandináv cég folyamatosan teret veszít. Talán a szerdán bejelentett új Windows Phone modellek kihúzzák a csávából a Nokiát, de ehhez nagyon jó piaci fogadtatás kellene.
Lássuk számszerűen a Samsung teljesítményét! 27,8 millió készüléket szállított le a Samsung, ami a tavalyi év hasonló időszakához képest igen durva ugrást jelent (2010 harmadik negyedévében „mindössze" 7,5 millió okostelefonon adott túl a dél-koreai vállalat). Ezzel szemben az Apple 17,1 millió példányt juttatott el a mobilszolgáltatókhoz. Ez kevésnek tűnhet, de ne feledjük, hogy ekkor már sokan izgatottan várták az új iPhone-t, mely az almás vállalat történetének legsikeresebb debütálása lett (három nap alatt több mint 4 millió példány talált gazdára).
A Strategy Analytics adatai szerint a 2011-es év harmadik negyedére 44 százalékkal nőtt az eladott okostelefonok száma, így rekordértéket értek el, 117 millió darabbal. Ez tovább erősödhet a karácsonyi vásárlási időszak beköszöntével, illetve a felhasználói érdeklődés fokozódásával. Ezzel párhuzamosan, ahogy egyre nagyobb pénzekről van szó, minden bizonnyal fokozódni fog a Samsung-Apple szabadalmi vita is.