A rivális Oracle márciusban vásárolta meg a Hyperiont 3,3 milliárd dollárért. Válaszul most az SAP az üzleti elemző szoftvereket gyártó, francia-amerikai Business Objectsre tett vételi ajánlatot, méghozzá ennek duplájáért. Habár az SAP korábban hangsúlyozta, hogy stratégiájuk lényege az organikus növekedés, és semmiképpen sem az akvíziókon keresztüli bővülés (mint az Oracle esetében), a mostani lépés ezzel ellentétesnek látszik.
Henning Kagermann vezérigazgató azonban úgy nyilatkozott, hogy ebben semmi szokatlan nincs, eddig is vásároltak olyan cégeket, amelyek hasznosak lehetnek a végfelhasználók számára. Az SAP emellett továbbra is a 2003-ban lefektetett stratégiát követi, az organikus növekedést - tette hozzá Kagermann.
A Business Objects idén tavasszal közölte, hogy felajánlja megvásárlásra többségi részesedését. Több cégnév is felmerült, mint potenciális vásárló, a vállalat részévényeinek árfolyama pedig jelentősen megemelkedett. Míg korábban 27 eurót értek a Business Objects-papírok, az SAP most darabonként 42 eurót ajánlott értük.