Úgy tűnik, a legtöbb létező technológiai nagyvállalat szeretne egy szeletet az EV-piacból. Az olyan társaságok, mint a Google, a Sony, az Apple, a HUAWEI, sőt a Xiaomi is rengeteg pénzt fektetnek be, hogy felvegyék a versenyt a Teslával és más meglévő gyártókkal.
A Sina Tech (az ArenaEV-en keresztül) arról számolt be, hogy a Xiaomi augusztusban bemutatja első EV-jének mérnöki prototípusát. A vállalat teljes gőzzel dolgozik első autójának tesztelésén és gyártásán, és állítólag már fel is vett egy PR-igazgatót. A marketingkampány várhatóan a prototípus bemutatása után kezdődik.
A készülő járműről még nincsenek renderek vagy fotók, de azt a PocketNow tudja, hogy a Xiaomi kezdetben 150 ezer jármű gyártását tervezi 2024-ig. A cég állítólag négy különböző modellt tervez piacra dobni az A+ és B szegmensben. A vállalatnak már több mint 1000 alkalmazottja dolgozik a K+F csapatban.
Az A+ modell ára várhatóan 150 ezer és 200 ezer jüan (22 500 - 30 000 dollár) közé fog kerülni, és 2. szintű autonóm vezetési képességgel látják el. A B szegmensbe tartozó járművek ára 200 ezer és 300 ezer jüan (30 -45 ezer dollár) között lesz, és támogatják a 3. szintű autonóm vezetést.
Miért szállnak be a technológiai cégek az autókba?
Az ma már világos, hogy az elektromos járművek jelentik a jövőt, már itt vannak és itt is maradnak. A legtöbb fejlett ország megállapodott abban, hogy 2035-től betiltja az új benzin- és dízelüzemű autók értékesítését, és gyorsan közeledik a következő, környezetbarátabb generáció ideje.
Bár még több mint egy évtizedre vagyunk a tilalomtól, sokan aggódnak amiatt, hogy még nem állunk készen az átállásra, mivel az infrastruktúra, a megújuló energiaforrások és a töltőállomások még nem állnak rendelkezésre. Ez a helyzet azonban valószínűleg javulni fog az elkövetkező években, mivel nagyobb hangsúlyt kapnak az új projektek az elektromos járművek életképesebbé és fogyasztóbarátabbá tételére.
A technológiai óriások gyakran könnyebben jutnak állami támogatásokhoz, és van meg a szükséges finanszírozási erejük ahhoz, hogy milliárdokat fektessenek be olyan technológiákba, amelyek az elkövetkező években magas megtérülési rátát hozhatnak számukra. Ezért tesz pénzt a legtöbb vállalat az autonóm vezetés fejlesztésébe, mivel a hardvert és a szoftvert más cégeknek licencbe adhatják, és ezzel hatalmas profitot termelhetnek a következő évtizedekben.
Az elektromos járművek minden eddiginél közelebb állnak a technológiához, és a motorháztető alatt zajló folyamatos mesterséges intelligencia-számításnak köszönhetően igen nagy teljesítményűek. Sok új, modern EV-ben számtalan kamera és érzékelő van, amelyek mind hozzájárulnak ahhoz a tömeges hálózathoz, amelynek kiépítésén ezek a vállalatok dolgoznak. Minél több adatot gyűjtenek, annál biztonságosabbak lesznek ezek a járművek a közeljövőben. A technológiai cégek kezében ott van az összes kutatási és fejlesztési lehetőség, hogy jobb megoldásokat találjanak, mint a versenytársaik. Így könnyebbé válik a meglévő technológia továbbfejlesztése.
Egy másik ok, amiért a technológiai cégek csatlakoznak az autóiparhoz, hogy nincs szükségük finanszírozásra. A legtöbb ilyen vállalatnak már milliárdok vannak a zsebében, készen arra, hogy új befektetéseket tegyen új vállalkozásokba, amelyek hosszú távon remélhetőleg még több pénzt termelnek majd.
A startupok gyakran kudarcot vallanak, mivel vagy elfogy a pénzük, vagy sikertelenül zárják a finanszírozási köröket, vagy mindkettő. Ugyanakkor a technológiai vállalatok is gyakran fektetnek be startupokba, mivel ez általában kevésbé kockázatos számukra, mintha saját vállalkozást indítanának. Könnyebb felvásárolni egy olyan startupot, amely már nagymértékben befektetett az EV-kbe, mint a semmiből létrehozni egyet. De az autóipati és technológiai óriások együtt is működnek. Jó példa erre a Sony és a Honda kooperációja az autók közös gyártásában és fejlesztésében. És már be is jelentették közös Vision S-01 és a Vision-S 02 járműveiket.